اخبار

فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردان نیز باید نهادینه شود

فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردان نیز باید نهادینه شودصدیقه ربیعی روز سه شنبه در نشست کمیته بانوان که با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد،افزود: حجاب تنها یک موضوع زنانه نیست و باید دستگاه‌های فرهنگی موضوعات حجاب و عفاف را در بین جامعه مردان نیز پیگیری و دنبال کنند.
وی اضافه کرد: مادران به همان میزان که حجاب را به دختران خودشان آموزش می دهند، باید مسائل عفیفانه و حجاب را به پسران خودشان نیز آموزش دهند تا این افراد بعدها به عنوان مردان آینده به رعایت این موضوعات اهتمام داشته باشند.
ربیعی با بیان اینکه اگر امروز وضعیت حجاب ما مطلوب نیست خود مردان نیز مقصر هستند،افزود: بر همین اساس تقدیر از مردانی که عفیف و با حجاب هستند باید در دستور کار قرار گیرد و این گونه نباشد که فقط زنان محجبه را مورد تجلیل و تقدیر قرار دهیم.
این مسؤول تصریح کرد: مسئله حجاب فردی نیست و باید این مسائل را در قالب خانواده و جامعه و مدرسه نیز دنبال کرد و در همین راستا خیلی از اقدامات فرهنگی باید در کودکی و در مدارس آموزش داده شود و نباید این موضوعات را به فراموشی سپرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار داشت: متاسفانه ترویج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در فضاسازی شهرها مورد غفلت واقع شده و باید در این راستا اقدامات لازم را در دستور کار قرار داد.
ربیعی اضافه کرد: متاسفانه یکی از حلقه‌های مفقوده در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نبود پژوهش‌های اساسی در حوزه زنان است و سند فرهنگی استان قزوین باید به صورت ویژه در حوزه سلامت جسم و روان زنان برنامه داشته باشد.
این مسؤول افزود: امروز لازم است اصنافی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند رصد شوند، چون موارد بسیاری دیده می شود که برخی از فعالیت‌ها مغایر با آموزه‌های اسلامی و فرهنگی عفاف و حجاب است.
ربیعی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم قدردانی از پرستاران تاکید کرد و گفت: عمده پرستاران ما زنانی هستند که در ایام  شیوع کرونا زحمات فراوانی کشیدند و باید در این خصوص از آن‌ها تجلیل و تقدیر شود، چون این افراد با همه مشقت و سختی‌ها زیر پوشش حجاب از خود ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند.
وی همچنین گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی استان قزوین این است که مصوبات کمیته بانوان را پیگیری کنند و نمایندگان ادارات دراین کمیته گزارش عملکرد خود را اعلام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا