اخبار

فرهنگ، هنر و رسانه نقش بسزایی در پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد دارد

صالحی در نشست هم اندیشی همکاری در طرح جامع یاریگران زندگی با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از نقش و تاثیر فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی سخن گفت.
به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، «سیدعباس صالحی» در این نشست با تاکید بر این مطلب افزود: در دو سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و خط های اتصالی خوبی بین فضای فرهنگ، هنر و رسانه با فضای توسعه اجتماعی و مقابله با آسیب های اجتماعی ایجاد شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازه زمانی و با حضور خانم داداندیش اقدامات مناسبی در حوزه آسیب های اجتماعی داشته است که چگونه می توانیم این موضوع از جمله مبارزه با اعتیاد را از لحاظ رویکردی و برنامه ای با فضای این وزارتخانه نزدیک تر کنیم.
وی افزود: در بخش محتوایی هم اقداماتی در این زمینه انجام شده و توجه به موضوع مواد مخدر هم در تولیدات محتوایی از جمله این اقدامات است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: باید در حوزه ایده ها و قالب ها به نوآوری توجه داشته باشیم و هماهنگی و هم افزایی های بیشتری در بودجه 1400 در این زمینه داشته باشیم.
وی در عین حال افزود: اینکه چگونه می شود هماهنگی و هم افزایی مربوط به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را ارتقا داد و نقش مرجعیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را روشن تر کرد، حائز اهمیت است.
صالحی گفت: در حوزه درمان، مقابله و پیشگیری اعتیاد، فرهنگ، هنر و رسانه بویژه فضای مجازی نقش وسیعی دارد و ظرفیت هایی در رسانه وجود دارد که می توانیم این ظرفیت ها را به فعلیت تبدیل کنیم و در بخش هماهنگی و هم افزایی و مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با …

تی نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا