اخبار

فرماندار: کشاورزان هشترود برای نصب کنتور هوشمند رغبت چندانی ندارند

فرماندار هشترود گفت: کشاورزان این شهرستان برای نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی به دلیل هزینه‌های بالای آن رغبت چندانی ندارند.

امین امینیان روز سه‌شنبه در شورای حفاظت از آب این شهرستان اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند در روستاها برای مصارف کشاورزی تا ۵ لیتر در ثانیه و برای مصارف صنعتی تا ۲ لیتر در ثانیه باید از سوی متولیان امر الزامی شود.

وی همچنین به نصب ۴۵ دستگاه کنتور حجمی به مبلغ ۴۸ میلیارد ریال در این شهرستان اشاره کرد و افزود: پیش از این نیز ۳۵ دستگاه کنتور حجمی نصب شده بود.

وی ادامه داد: کنتورهای حجمی مقدار آب‌دهی را چه در سر چاه و چه در مخزن نشان می‌دهد و با نصب آن مقدار هدررفت آب مشخص می‌شود.

وی همچنین از شناسایی ۹۵ چاه غیرمجاز در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ مورد مسدود، ۳۵ مورد در حال اجرای حکم و ۳۰ مورد هم در حال پیگیری شکایت قرار دارد و در مرحله رسیدگی است.

امینیان بیان کرد: برای ۶ چاه هم مجوز نصب کنتور هوشمند و برای ۲۹ چاه نیز مجوز نصب کنتور حجمی صادر شده است که امیداوریم این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ مورد برسد.

به گفته وی از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب سد سهند، ۴۰ میلیون مترمکعب برای صنعت تخصیص یافته است که در سایه آن سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در این شهرستان تسهیل می‌شود.

فرماندار هشترود چندی پیش از کاهش ۱۴۰ سانتی‌متری آب‌های سطحی و زیرزمینی شهرستان طی ۲۵ سال گذشته خبر داده و آن را زنگ خطری برای منطقه دانسته بود.

//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا