اخبار

فرماندار: همایش تحقق شعار سال ۲۷ فروردین در هشترود برگزار می‌شود

علیرضا توری» شامگاه پنجشنبه با حضور در دفتر ایرنا در مراغه به روند توسعه این شهرستان اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰۰ طرح دانش‌بنیان نیز به زودی داوری و تعدادی از آنها در این همایش معرفی شده و زمینه ایجاد مرکز رشد شهرستان با برگزاری این همایش فراهم خواهد شد.

فرماندار: همایش تحقق شعار سال ۲۷ فروردین در هشترود برگزار می‌شود

وی ادامه داد: اواخر اردیبهشت ماه نیز همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان برگزار و ۲۰ طرح دارای مزیت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.

به گفته وی تشکیل «مجمع توسعه هشترود» با حضور صاحبان سرمایه و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در دولت آیت‌الله رئیسی در هشترود کلید خورده و کارگروه‌های مختلف برای آن تعریف شده تا توسعه همه‌جانبه شهرستان با خرد جمعی دنبال شود.

هشترود بهترین موقعیت آذربایجان‌شرقی را برای سرمایه‌گذاری دارد

فرماندر هشترود گفت: این شهرستان از یک سو به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در کنار آزادراه پیامبر اعظم(ص) و از سوی دیگر فراهم بودن زیرساخت‌ها و حمایت‌های مسئولان، بهترین موقعیت‌ آذربایجان‌شرقی را برای سرمایه‌گذاری دارد.

«توری» با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران طی سه ماه گذشته و در دولت آیت‌الله رئیسی جنبه عملیاتی پیدا کرده است، بیان کرد: به واسطه همین حمایت و پشتیبانی مسئولان، هم استقبال سرمایه‌گذاران از ایجاد واحدهای تولیدی جدید افزایش یافته است و هم سرمایه‌گذاران قبلی با دلگرمی بیشتر برای اجرای فاز توسعه طرح‌های قبلی برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی برای نمونه به سرمایه‌گذاری شرکت «شیرین وطن» در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این شرکت که کار خود در هشترود با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آغاز کرده، قصد افزایش سرمایه تا هفت هزار میلیارد تومان را دارد و برای راه‌اندازی واحد لوکوموتیوسازی و واگن‌سازی نیز برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایرنا هشترود در زمان حاضر به واسطه برخورداری از ۱۳۷ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید ۲۳۰ هزار تن محصول که عمده آن گندم دیم است، به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد اما علاوه بر آن و در پی فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه پایدار، افق روشنی پیش‌روی این شهرستان قرار گرفته است.

تکمیل گام‌به‌گام پایاب سد سهند که پس از تکمیل هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان را از آب برخوردار می‌کند، از یک سو و قرار گرفتن هشترود در حوزه آبریز دریاچه خزر و نبود محدودیت‌ آبی در آن همچون سایر شهرستان‌های استان که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد از سوی دیگر زمینه را برای پیشرفت این شهرستان فراهم کرده است.

همچنین فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری از جمله شهرک‌های صنعتی و امکانات زیربنایی همچون آب، برق و گاز و قرار گرفتن هشترود در مجاورت آزادراه تبریز – زنجان نیز موجب شده تا توجه سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی استان به آن جلب شود.

این در حالی است که بسیاری از شهرستان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه در استان به دلیل تغییر اقلیم با مشکل کمبود آب و نبود زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری مواجه است و تشدید کم‌آبی در آنها طی سال‌های پیش‌رو نیز دور از انتظار نیست.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز چندی پیش با اشاره به اینکه در آینده نه چندان دور مسیر توسعه استان از هشترود خواهد گذشت، گفته بود که «هشترود در حوزه آبریز دریای خزر قرار دارد و با توجه به کمبود آب در استان به ویژه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، صنایع آب‌بر به این شهرستان سوق داده می‌شود».//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا