اخبار

فرماندار هریس: شهرداری نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کند

فرماندار هریس: شهرداری نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کندعلیرضا خاکپور روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی هریس با اشاره به کم برخوردار بودن منطقه و درآمد پایین شهرداری های شهرستان و ناکافی بودن میزان پرداختی نیم درصد جهت تامین هزینه های جاری کتابخانه ها، خواستار حمایت بیشتر ادارات شهرستان و خیران از کتابخانه های عمومی شد. 
وی در مورد احداث کتابخانه در شهر جدید آرباطان گفت: در صورت تعیین زمین و ساختمان توسط اهالی و خیرین محترم آن شهر، راه اندازی و تجهیزات کتابخانه توسط نهاد کتابخانه عمومی مهیا شده و سریعا نسبت به تجهیز آن اقدام می شود.
وی با بیان اینکه در کتابخانه عمومی هریس به نیازهای دانش‌آموزان، دانشجویان، کنکوری‌ها و دیگر گروه‌های جامعه پاسخ داده میشود، افزود: کتابخانه شهید محمد رضا فخیمی و امام صادق(ع) یک سالن مطالعه ویژه آقایان، بانوان و محققان با ظرفیت نزدیک به ۲۰۰ نفر دارد که در حال حاضر ۲ هزار نفر از آن استفاده میکنند.
خاکپور ادامه داد: نزدیک به هفت هزار نفر عضو فعال و شاخص در کتابخانه عمومی هریس هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نسل جوان کشور بیشترین زمان بیکاری خود را در دنیای مجازی و اینترنت سپری می‌کنند، گفت: باید فضای مجازی را به مطالعه کتب الکترونیکی سوق دهیم.
امام جمعه شهرستان هریس نیز در ادامه به اهمیت افزایش سرانه مطالعه در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:  تمام سازمان ها و ارگان ها موظف هستند در جامعه بستر، مطالعه کتاب را فراهم کنند تا اقشار مختلف مردم به سمت مطالعه کتاب وکتابخوانی برود تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.
حجت الاسلام احمدی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصت ارزشمندی برای ترویج کتابخوانی و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره ائمه دانست و افزود: برای برگزاری مطلوب و شرکت حداکثری مردم در این مسابقه، نیاز به همکاری و تعامل دستگاه های مختلف است و تبلیغات و اطلاع رسانی مطلوب می‌تواند بستر برگزاری باشکوه این جشنواره را فراهم کند.
رئیس کتابخانه عمومی شهرستان هریس هم در این جلسه گفت: کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان هریس همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه خدمات دارند. 
میلادی گفت: در جشنواره رضوی از لحاظ رتبه بندی، رتبه برتر را در سطح کشور دارا هستیم و در این جشنواره رضوی حدود سه هزار نفر شرکت کردند. 
میلادی ادامه داد: یکی از موارد نذر فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق افراد به مطالعه است و روش‌های مختلفی نیز برای ترویج فرهنگ مطالعه وجود دارد؛ این نهاد بصورت واقعی و در فضای حقیقی با دارا بودن هفت کتابخانه تحت پوشش و حمایت در کل شهرستان هریس ارائه خدمات میدهد.
وی گفت: از فعالیت های این حوزه برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشست کتاب و کتابخوان، جمع خوانی، نشت و بررسی نقد کتاب، مسابقه نقاشی و کار دستی در سطح کودکان و نوجوانان است که می‌تواند انگیزه افراد برای مطالعه را افزایش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا