اخبار

فرماندار مرند بر تداوم رفتارهای وضعیت قرمز کرونایی تاکید کرد

داود گرشاسبی روز دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان مرند گفت: وظیفه کارگروه های مختلف شهرستان، در کنار اجرا، پیشگیری است و ما باید با فرهنگ سازی رفتارهای پیشگیرانه، از وقوع پیامدهای منفی در شهرستان جلوگیری کنیم.
وی ضمن اشاره به خطر تجمعات در زمان تدفین اموات کرونایی در مرند خاطرنشان کرد: باید با همکاری و تعامل برای عدم حضور در مراسم تشییع و تدفین در شرایط کنونی فرهنگ سازی کرده و باور این که این گونه تجمعات شیوع کرونا را سریع تر می کند، را در جامعه ایجاد کنیم.
فرماندار مرند با بیان اینکه برپایی تجمعات همچون هیئت های عزاداری در شرایط کرونایی، تعرض به حقوق عمومی است، افزود: حفظ شرایط موجود برای ما بسیار مهم بوده و همه باید در راستای حفظ وضعیت زرد در شهرستان تلاش کنیم تا شرایط اقتصادی و اجتماعی ما پایدار بماند.
وی در خصوص فعالیت مجمع خیران سلامت شهرستان مرند نیز گفت: این مجمع در چهارچوب قوانین و مقررات شکل گرفته و لازم است محل وصول کمک های مردمی و خیران، مجمع خیرین سلامت باشد و نیازهای سلامت شهرستان از طریق آن برطرف شود.
گرشاسبی همچنین با تاکید بر عدم تبلیغ اقلام مصرفی غیراستاندارد، اظهار کرد: مجموعه و کارگروهی برای رسیدگی به کالاهای مصرفی آسیب رسان به عنوان متولی این امر شکل گرفته و نتایج پیگیری ها و بازرسی های آنها در این حوزه مشخص و اعلام شود.
وی به ضرورت کنترل نصب سطل های زباله در روستاهای مقصد گردشگری شهرستان اشاره کرد و افزود: همچنین مسوولان مربوط، در راستای جلوگیری از وقوع مشکلات بهداشتی، تمهیدات لازم را برای بهداشتی کردن مراکز خرید محصولات کشاورزی و باغی در موقع برداشت آنها بیاندیشند.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا