اخبار

فرماندار مرند: استمرار وقف نیازمند اعتمادسازی است

فرماندار ویژه مرند با بیان اینکه وقف باید در جامعه نهادینه شود گفت: این امر نیازمند اعتمادسازی عمومی است.

داود گرشاسبی روز چهارشنبه در دیدار کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه مرند با وی که به مناسبت دهه وقف برگزار شد اظهار کرد: در اوقاف بیشتر بحث اعتماد و مقبولیت مطرح است چرا که مردم با دیدن اعتماد، سرمایه خود را به دست اوقاف می سپارند.

وی تاکید کرد: برای اعتمادسازی باید در جهت باورسازی و فرهنگ سازی کار کرد و اقداماتی که در شهرستان از محل نیات موقوفات انجام می‌گیرد برای مردم بیان شود.

وی همچنین در مورد اجرای پروژه امام‌زاده سید احمد (ع) مرند گفت: اداره اوقاف شهرستان باید نسبت به اتمام هرچه زودتر این پروژه اقدام کند.

گرشاسبی اضافه کرد: اداره اوقاف، برای کسب نتیجه بهتر باید تغییر رویکرد داشته و با مردم محور کردن برنامه ها به موفقیت برسد.

وی یادآور شد: توجه به نیت واقف ها و تغییر رویکرد به سوی اشتغال زایی، ازدواج جوانان و سایر موارد از جمله برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مرند نیز در این دیدار با ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در یک سال گذشته گفت: طی ماه‌های گذشته اقداماتی در زمینه شناسایی موقوفات، تثبیت مالکیت و بروز رسانی اجاره موقوفات انجام شده است.

صمد صادقی افزود: دغدغه اصلی ما در کنار موقوفات، بحث امام‌زاده سید احمد (ع) مرند است که در این مورد، ستاد بازسازی این بقعه متبرکه شکل گرفته که با کمک کلیه مسوولین شهرستان شاهد اتمام این طرح خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت خیرین در بازسازی این بقعه در دستور کار ستاد بازسازی قرار گرفته است//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا