اخبار

فرماندار اهر: واحدهای پژوهش در ادارات ایجاد شود

‍ رسول خدابخش روز شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی اهر اظهار کرد: ادارات باید با طرح‌های کاربردی و تخصصی و همچنین با بهره گیری از ظرفیت ‌های دانشگاهی شهرستان، مسیر رشد و تکامل در راستای پیشرفت و توسعه شهرستان را طی کنند.
وی تقویت همکاری‌های بین بخشی مراکز آموزش عالی و ادارات را موجب ارتقای کمی و کیفی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان عنوان کرد و گفت: دیگر زمان مدرک گرایی به پایان رسیده و باید در کنار تحصیل، تخصص و مهارت کافی نیز باشد تا بتوان بعد از فارغ التحصیلی در جامعه موثر واقع شد.
وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید همت و تلاش خود را بر فعالیت در بخش خصوصی و حوزه‌های مختلف مضاعف کرده و در کارهای تولیدی و خدماتی با بهره مندی از توانمندی‌ها و خلاقیت و خود قدم‌های اساسی بردارند تا از حمایت‌های دولت در ارائه تسهیلات و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.
خدابخش گفت: برای کاربردی شدن طرح‌ها و ایده‌ها، باید طرح‌ها به صورت کارشناسی شده، میدانی و با بهره گیری از افراد با تجربه از پایین به بالا پیشنهاد شود تا جنبه عملیاتی داشته باشد.
وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را قابلیتی مهم برای شهرستان اهر برشمرد و افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های بالای این دانشگاه در آسیب شناسی مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف استفاده شود.
مرکز رشد واحدهای فناور ارسباران راه اندازی می شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این جلسه  از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور منطقه ارسباران در این دانشگاه خبر داد.
علی سلیمی، ایجاد  مرکز رشد واحدهای فناور منطقه ارسباران را فرصتی مناسب برای حمایت از دانشجویان و استادان خلاق و پژوهشگر در تبدیل ایده‌ها به تولید ذکر کرد و از آمادگی این دانشگاه در تقویت و توسعه این مرکز و حمایت از طرح‌های با قابلیت اجرایی و عملیاتی خبر داد.
وی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را دومین دانشگاه استان آذربایجان شرقی بعد از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در این واحد دانشگاهی ۱۳ انجمن علمی با مشارکت دانشجویان فعال است.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا