اخبار

غلظت آلاینده‌های جوی تا دوشنبه آینده در آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد

محمد امیدفر، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون سامانه ضعیف بارشی از نواحی شمالی استان در حال عبور بوده که موجب بروز بارش های پراکنده در این مناطق می شود و این سامانه از بعد از ظهر امروز از استان خارج خواهد شد.
وی اظهار داشت: از امروز تا روز دوشنبه تغییرات قابل توجه دمایی در استان روی نخواهد داد و فقط فردا ( جمعه) دما به صورت نسبی ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر هفته آینده سامانه بارشی فعالی وارد استان می شود که احتمالا بارش های خوبی را به همراه خواهد داشت.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی از جلفا به میزان ۱.۸ میلی متر گزارش شده است و در این مدت مراغه و جلفا با ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و بستان آباد و چاراویماق با ۹ درجه زیر صفر سردترین شهرهای استان بودند.
وی یادآوری کرد: حداکثر دمای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته ۷ درجه بالای صفر و در سردترین دما صفر درجه بوده و دمای فعلی این شهر ۳ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا