اخبارتبریز-1

عوارض آزاد راه تبریز – سهند با مجوز اخذ می‌شود 

اورجعلی علیزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخذ عوارض تا زمانی پایدار است که آورده سرمایه گذار به علاوه سود حاصل بر سرمایه حاصل شود.

وی اضافه کرد: طبق آیین نامه، ایمنی و استانداردهای لازم در آزاد راه تبریز سهند رعایت شده است و کسانی که نمی خواهند عوارض دهند می توانند از راه جایگزین استفاده کنند.

مدیرکل راهداری گفت: سرمایه گذار از طریق اخذ عوارض و ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی هزینه های خود را جبران می کند و بعد از مستهلک شدن هزینه ها، دولت وارد می شود و در مورد تردد رایگان یا غیررایگان از این آزاد راه تصمیم می گیرد.

وی با بیان اینکه این آزادراه کاملا بر اساس نقشه و طرحی که دولت با توجه به استانداردهای راه ارائه کرده، اجرا شده است، اضافه کرد: اجرای این آزادراه در سال های گذشته از طریق وزارت مسکن و شهرسازی وقت آغاز و به دلایل مختلف راکد مانده بود تا اینکه در سال ۹۱ وزارت راه آن را به مناقصه گذاشت.
وی افزود: براساس مصوبه برنامه و بودجه این پروژه در قالب آزاد راه تعریف شده است از این رو مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آن شرط است که باید تعیین می شد و مهندس برزگر به عنوان سرمایه گذار این طرح پای کار آمد.
علیزاده گفت: پس از طی روند قانونی، قرارداد نهایی با مشخصات ۶۰ درصد سهم سرمایه گذار و ۴۰ درصد سهم دولت امضا شد که سهم دولت بلاعوض بوده و کمک به بحث فنی پروژه است و اجرای پروژه از صفر تا صد با سرمایه گذار است.

وی گفت: ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه های اصلی است و فقط ۱۲۰ کیلومتر این راه ها روشنایی دارد و این به معنی اجباری نبودن روشنایی در جاده هاست و طبق آیین نامه، باید در گردنه های مه گیر و پل های بزرگ بالای ۱۰ متر و تونل ها روشنایی ایجاد شود.

روشنایی آزاد راه تبریز- سهند جزو قرارداد نبود

مجری طرح آزادراه تبریز – سهند نیز با بیان اینکه روشنایی آزاد راه جزو قرارداد نبوده است، گفت: هر کاری که خارج از طرح است باید با توافق سرمایه گذار و راه و شهرسازی و مصوبه هیات دولت انجام شود.

برزگر با اشاره به اینکه پروژه را در طول ۲۱ ماه به اتمام رساندیم و به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفت، گفت: در مورد این آزاد راه نواقصی وجود داشت که اکنون به طور کامل رفع شده است.

وی گفت: اگر نمایندگان مجلس اعتراضی در ارتباط این پروژه دارند می توانند تمامی مفاد قرار داد را از وزارت راه و شرکت تخصصی مادر پیگیری کنند.

برزگر در مورد مبلغ سه هزار تومان عوارضی که در این آزادراه اخذ می شود، گفت: پیشنهاد دادیم از عوارض مصوب شده ۴۰ درصد تا اندیشه و ۶۰ درصد هزینه عوارض از اندیشه تا سهند اخذ شود که به صورت الکترونیکی است.

آزادراه تبریز – سهند ۲۰ کیلومتر طول دارد و به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا