اخبار

عملیات اجرایی سد عمارت در گرمی مغان شتاب می‌گیرد

عملیات اجرایی سد عمارت در گرمی مغان شتاب می‌گیردعباس جنگی مرنی روز پنجشنبه در بازدید از سد عمارت گرمی با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی این سد اظهارداشت: بدنه سد و بسیاری از اقدامات لازم برای تکمیل این پروژه انجام گرفته و  با اختصاص منابع مالی جدید، روند تکمیل سد از روزهای آینده تسریع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به تاثیر بسیار مثبت این سد در توسعه و آبادانی منطقه بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این سد بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب در بخش‌های مختلف شرب و کشاورزی و صنعت در منطقه مرتفع خواهد شد.
سید نادر زکوی ، نماینده مجری طرح سد عمارت گرمی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از آخرین وضعیت و پیشرفت سد گفت: روند عملیات اجرایی این سد با مشارکت مالی بنیاد مستضعفان شتاب می‌گیرد.
وی افزود: سد عمارت بزرگترین سد استان اردبیل بوده و با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب و به ارتفاع ۱۰۶ متر از پی در دست احداث است.
زکوی ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.
نماینده مجری طرح سد عمارت اظهارداشت: توسعه و بهبود اراضی منطقه ، تامین آب شرب  ، تامین نیاز زیست‌محیطی و پایداری جریان رودخانه ، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغ و زمین‌های کشاورزی، ساماندهی و اسکان عشایر، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و ایجاد صنایع وابسته از جمله اهداف اجرای طرح  است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا