اخبار

علیرضا بیگی: لایحه حجاب پشتوانه قانونی دارد

نماینده مردم تبریز گفت: لایحه حجاب نشان داد که برخوردهای قبلی پشتوانه قانونی نداشته الان قانون برایش درست کردند. اینکه ما با موضوعی مثل حجاب از زاویه جرم نگاه کنیم، توهین به وهن حجاب است.

به گزارش باش خبر،احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: «ما یک مشکل اصلی در #مدیریت امنیتی کشور داریم و آن این است که دچار یک نوع #تصلب است و حاضر نیست اشتباهات خود را بپذیرد. سال گذشته در جریان فوت #مهسا_امینی بنده تازه از کربلا بازگشته بودم و در #مصاحبه‌ای عنوان کردم که اشتباه بزرگی اتفاق افتاده است و وزیر کشور باید به مجلس فراخوانده شود و موضوع را توضیح دهد. همچنین در عین حال باید یک بررسی #جامع درباره روش‌های #نخ_نما شده 40 سال گذشته که ما هر سال همان را انجام می‌دهیم و بابت آن هزینه و خسارت هم پرداخت می‌کنیم، یک #تجدید نظر اساسی اتفاق بیافتد.»

این نماینده مجلس ضمن بیان اینکه متاسفانه همان تصلبی که در وزارت کشور وجود داشت در مجلس هم وجود دارد، افزود: «درواقع مجلس ترجیح داد وارد رسیدگی ماهوی فوت مهسا امینی شود. بدین معنا که اقدامات درمانی به موقع انجام شده؟ علت فوت چه بوده؟ رسیدگی‌ها چگونه انجام شده و… در حالی که این موارد را قوه قضائیه به عنوان یک پرونده فوت یا ق.ت.ل انجام می‌داد. کمااینکه پس از قرائت گزارش مجلس در صحن علنی، همان موقع پرونده را به مرجع قضایی ارجاع دادند و مرجع دوباره همان مراحل را تکرار کرد. درصورتی که مجلس نه در مورد فوت یک نفر بلکه در مورد یک شیوه و روش باید وارد می‌شد و تجویز می‌کرد که نباید به روش‌های نخ نما شده قدیم متوسل شویم بلکه باید برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه زیرساخت‌های مهم را فراهم کنیم.»/گسترش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا