اخبار

علیرضا بیگی: ساده ترین موضوعات را سیاسی-امنیتی می کنند

عضو کمیسیون داخلی مجلس: انگیزه حضور مردم باید تقویت شود تا مردم شاهد تغییرات در سرنوشت خودشان باشند. اگر این تغییرات کم رنگ شود مشارکت مردم کن رنگ تر خواهد شد.

جواد مرشدی: این روزها مجلسی ها دائما از استیضاح وزرا می گویند، در اظهارات روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس نیز سخن از استیضاح ۹ وزیر از بین۱۹ وزیر، به میان آمده است، استیضاح هایی که هنوز توسط هیات رئیسه اعلام وصول نشده است. طبق قانون هر استیضاح، با ۱۰ رای قابلیت اعلام وصول دارد و این درحالی است که برخی از #استیضاح های مطرح شده، بیش از ۵۶ امضا دارند و کماکان در صف اعلام وصول خشکیده اند.

نظام انتخاباتی ما که یک نظام اکثریتی است، در برهه ای که #اصلاح_طلبان توانستند اکثریت را احراز کنند، آقای #حداد_عادل با دارا بودن یک میلیون و هشتصد هزار رای با اختلاف صد هزار رای با اقای محجوب در رتبه ۳۱ قرار گرفت و نتوانسند به #مجلس راه پیدا کنند و یا بالعکس در زمانی که اصولگرایان اکثریت بودند همین آقای محجوب نفر ۳۱ بود که با نفر سی ام ۹هزار رای تفاوت داشت، این به این معنی است که از طرف یک میلیون و هشتصد هزار نفر از #مردم پایتخت نماینده ای در مجلس حضور نداشته است.
ما باید این نظام سیاسی انتخاباتی کشور را اصلاح کنیم که امکان حضور ذائقه های مختلف سیاسی در مجلس فراهم شود و به نحوی به این نظام اکثریتی خاتمه داده شود. از سوی دیگر باید انگیزه برای حضور مردم تقویت پیدا کند و تامردم بدانند با این انتخاب می توانند شاهد تغییر در سرنوشت خودشان باشند. اگر این امیدواری تضعیف شود به همان نسبت هم مشارکت مردم کم تر خواهد شد. /خبرآنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا