علت افزایش قیمت تراکتور
عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: تراکتورسازی درحالی در فضای رقابتی کنونی مشغول کسب و کار و تولید است که واردات تراکتور به کشور ممنوع نیست و تعرفه واردات این محصول بین یک تا چهار درصد است.
مجید رسولی عضو هیات مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران امروز در گفتوگو با خبرنگار در تبریز اظهار کرد: #تراکتورسازی در حالی در فضای رقابتی کنونی مشغول کسب و کار و تولید است که واردات تراکتور به کشور ممنوع نیست و #تعرفه_واردات این محصول بین یک تا چهار درصد می باشد یعنی هر فرد به راحتی با پرداخت یک درصد از قیمت یک تراکتور می تواند آن را وارد #کشور کند پس نیازی به تلاش برای رقیب تراشی برای تراکتورسازی نیست چرا که تراکتورسازان به راحتی رقیب دارد و حتی چندین #تراکتورسازی در کشور مشغول تولید #تراکتور در کنار این مجموعه هستند و تولیدات این گروه در فضای کاملا رقابتی آزاد مورد اقبال و درخواست #کشاورزان می باشد.
وی درباره افزایش قیمت #تراکتور نیز گفت: افزایش قیمت در کشور در تمام بخشها و طبیعتاً در مواد اولیه تولید تراکتور نیز اتفاق افتاده پس چطور از تراکتورسازی توقع دارند بدون افزایش قیمت به تولید خود ادامه دهد مگر امکان پذیر است؟ اگر افزایش قیمت در محصولات تولیدی این مجموعه اعمال نشود، در تامین هزینه مواد اولیه و تولید با مشکل مواجه خواهیم و عملا خطر توقف خط تولید اتفاق خواهد افتاد.
#تراکتور #شالیزار در راه شمال
رسولی در بحث حمایت از کشاورز و کشاورزی تاکید کرد: تراکتورسازی به نوبه خود و با تمام توان از کشاورز و مشتری خود حمایت کرد و با کمترین حاشیه سود یعنی ۱۰ تا ۱۵ درصد در حال تولید محصولات خود بوده و روز بروز نیز به منظور تامین نیاز داخلی بر ظرفیت تولید خود میافزاید و حتی در محصولاتی که نیاز کشاورزی کشور ایجاب کند اقدام به تحقیق و توسعه و طراحی محصول می نماید تا جایی که این اواخر برای تامین نیاز شالی کاران کشور تراکتور شالیزار را طراحی و بزودی آن را به کشاورزان شمال کشور عرضه خواهد کرد.
معاون مالی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از سایر مسئولان و نهادهای ذیربط خواست شده حتی به اندازه چند درصد تراکتورسازی از کشاورزی این سرزمین حمایت کنند و پیگیر عدم تخصیص اعتبارات مکانیزاسیون بخش کشاورزی به کشاورزان در بیش از ۲ سال گذشته باشند و از ذینفعان بخواهند تا در این مورد پاسخگو باشند که چرا کشاورز ما از سال ۱۴۰۰تا به امروز از این حق قانونی خود محروم بوده و نمی تواند برای خرید تراکتور تسهیلات بگیرد و چندین سال است صفهای خرید تراکتور در جهاد کشاورزی بیداد میکند.
وی در بحث کیفیت تراکتور نیز عنوان کرد: به محض شروع فعالیت در تراکتورسازی معاونت کیفیت در این مجموعه راه اندازی و ماموریتهای لازم جهت ارتقاء کیفیت به این معاونت داده شد و اصلا جزء اولویتهای تراکتورسازی ارائه محصولی با کیفت به کشاورزان عزیز می باشد و در این زمینه نیز توفیقات خوبی بدست آمده از گواهی نامه های استانداردی که در تمام بخشها اخذ، تا گواهی نامههای بینالمللی که برای صادرات تراکتور لازم است دریافت می شود تا جایی که اواخر سال گذشته گواهی استاندارد روسیه دریافت شد و این به این معنی می باشد که تراکتورهای تولیدی در تراکتورسازی ایران از نظر استاندارهای جهانی قابلیت حضور در منطقه اوراسیا را در کنار سایر کشورها دارد.