اخبار

عضو کمیسیون انرژی: مصرف زیاد است وگرنه ما به اندازه کافی گاز داریم

موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف زیاد است وگرنه ما به اندازه کافی گاز داریم. به خاطر بارش زیادی که صورت گرفت سبب شد تا بیش اندازه نیاز مصرف کنیم. با توجه به تعطیلی مدارس در بعضی استان‌ها و بعضی صنایع با افت فشار روبه رو بودیم، چون در تهران مصرف داریم و به این خاطر ممکن است گاز به شمال نرسد بر این اساس برای پیشگیری و جلوگیری از افت فشار دولتمردان و وزارت نفت تصمیم گرفتند تهران تعطیل شود.

موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بوشهر گفت: ما گاز داریم. اما با توجه به مصرف با افت گاز روبه رو شدیم. ضمن اینکه وزرات نفت در دیپلماسی با کشورهای همسایه و ترکمنستان توافق نامه بسیار کامل  جامعی داشتند که از ناحیه ترکمنستان به شهرهای شمالی گازرسانی شود، اما چون ترکمنستان با کمبود و قطع گاز مواجه شد گازی که به سمت ایران می‌آمد را هم قطع کرد. وزرات نفت تمام توان خود را از نظر کارشناسی و پیش‌بینی‌هایی که نیاز بود انجام داده است که تا امروز با مشکلاتی مواجه نشدیم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برف و بوران مختص به ایران نیست؛ در دنیا مثل آمریکا . اروپا هم شاهد بودیم با آمدن سیل و طوفان نیمی از کشورها فلج شدند. این نشان ضعف مدیریت نیست؛ مدیریت برای وضعیت فعلی برنامه ریزی می‌کند و گاهی برای پیش برد کارها وضعیت اضطراری پیش می‌آید که در آنجا باید مدیریت بحران تشکیل شود. در مدیریت بحران باید دستگاه‌ها مستقر شوند اما بعضی مواقع بارش‌ها به صورتی است که مجال به مسئولان اجرایی نمی‌دهد و این را نمی‌توانیم تنها حمل بر ضعف مدیریت بگذاریم.

وی در پایان گفت: من فکر می کنم با اتاق فکری که وزرات نفت و نیرو دارد؛ در بحث برف و باران بخش‌های مختلف دولت هماهنگ کار می‌کنند. مثل چند روز اخیر که تصمیم گرفتند برخی سیستم‌ها را #تعطیل تا به خانواده‌ها گازرسانی و برق کنند. اولویت ابتدا مردم، صنعت و #دستگاه‌هایی_اجرایی هستند. البته این موضوع وابسته به مردم و مصرف آنان نیز است؛ مصارفی که ضروری نیست را باید کم کنند تا فشار گاز طبیعی باشد.

احمدی ادامه داد: ما به اندازه نیاز #گاز داریم، ولی مصرف گاز زیاد است. بارشی که صورت گرفت موجب شد بیش از اندازه نیاز به مصرف داشته باشیم که تا امروز هم #مدیریت شده است. با توجه به تعطیلی مدارس در بعضی استان‌ها و بعضی صنایع با افت فشار روبه رو بودیم، چون در تهران مصرف داریم و به این خاطر ممکن است گاز به شمال نرسد بر این اساس برای پیشگیری و جلوگیری از افت فشار دولتمردان و #وزارت_نفت تصمیم گرفتند تهران تعطیل شود. /جماران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا