اخبار

عضو هیات علمی دانشگاه مراغه شیمیدان برجسته کشور شناخته شد

به گزارش روز یکشنبه باش خبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه مراغه، «اسرافیلی دیزجی» مولف بیش از ۳۵۰ مقاله معتبر ISI و ارائه‌کننده بیش از ۶۰ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی است.

بر اساس این گزارش وی پیش از این نیز در ردیف پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته و به عنوان پژوهشگر پر استناد دو درصد جهان در چند سال اخیر و همچنین محقق برجسته کشور در حوزه نانو فناوری در سال ۱۳۹۶ انتخاب شده بود.

بر اساس اعلام مراجع مربوط از این شیمیدان برجسته در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین کنگره بین‌المللی ایران که از چهارم تا ششم مردادماه در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار می‌گردد، قدردانی می‌شود.

دانشگاه مراغه به واسطه بهره‌گیری از اساتید برجسته‌، چندی پیش و بر اساس نتایج منتشر شده از رتبه‌بندی تایمز کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ قرار گرفت.

حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می‌کنند.

دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا