اخبار

عضو مجلس خبرگان: قداست در برنامه‌های نیمه شعبان حفظ شود

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در جلسه شئونات مذهبی شهرستان مراغه که با موضوع اعیاد شعبانیه برگزار شد، اظهار داشت: در عین حالی که برنامه‌های متعددی در ماه شعبان برگزاری خواهد شد، معرفت‌افزایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمامی افراد و دستگاه‌های متولی در این زمینه وظایفی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: توجه به معرفت‌‍افزایی موجب پاسخگویی به برخی از شبهه‌های مطرح شده از سوی دشمنان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ورود مردم به برنامه‌های اعیاد شعبانیه می‌تواند تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ مهدویت داشته باشد و ضروری است جنبه‌های مردمی این برنامه ها در نظر گرفته شود و نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای هماهنگی‌های لازم وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌ها باید ارزشی باشند و در این میان ورود شهرداری به برنامه‌های فرهنگی بسیار ضروری و مهم است.

عضو مجلس خبرگان: قداست در برنامه‌های نیمه شعبان حفظ شود

فرماندار: برنامه‌های اعیاد شعبانیه جوان‌محور باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه هماهنگی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در برنامه‌های اعیاد شعبانیه بسیار مهم و به نوعی فرهنگ‌سازی است و تاکید ما به اجرای برنامه‌ها با محوریت نوجوان و جوان خواهد بود.

«داود اسدیان» افزود: در این راستا می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش نیز بهره گرفت و مسئولیت اجرای برنامه‌ها را به نوجوانان و جوانان شهرستان سپرد.

وی این را هم خاطرنشان کرد که تمامی برنامه‌های تدارک‌ دیده‌شده برای اعیاد شعبانیه اثربخش است، اما باید به برنامه‌های شاخص و ماندگار به صورت فاخر نگاه شود.

وی به برنامه ویژه «احیای شب نیمه‌ماه شعبان» اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم برای اجرای احیای نیمه‌شعبان، مسجد جامع را محور قرار دهیم و از حضور مداح و سخنرانان مطرح کشوری استفاده کنیم.

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا با تولید محتوا با موضوع نیمه‌شعبان در زمینه آگاه‌بخشی و معرفت افزایی وارد میدان شوند.

برگزاری ۳۱۳ طرح و برنامه به نام یاران امام زمان(عج)

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: به نام یاران امام زمان(عج)، ۳۱۳ طرح و برنامه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دستگاه‌های اجرایی و مردمی شهرستان در طول ماه مبارک شعبان رگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی امیری افزود: اجرای برنامه‌ها از سوی مردم، حال و هوای خاصی به آیین‌های اعیاد شعبانیه می‌بخشد و از این رو به این مورد تاکید ویژه‌ای داریم.

به گفته وی گلکاری میادین، تزئین سردرب مساجد، اجرای دعای ندبه در هر منطقه شهر و روستاها توسط مساجد، تدارک برنامه‌های فرهنگی از سوی انجمن‌های اداره فرهنگ و ارشاد، برنامه ویژه گروه‌های سرود آموزش و پرورش، اجرای مسابقات فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی، اجرای طرح ویزیت رایگان در درمانگاه‌های شهرستان، توزیع نان رایگان به نام نامی امام زمان(عج)، ذبح گوسفند، و به مناسبت تولد یکهزار و کاشت ۱۷۸ مین سالگرد تولد امام زمان (عج)، کاشت این تعداد درخت از جمله مهمترین برنامه‌های جشن نیمه شعبان امسال در مراغه است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا