اخبار

عضویت ۱۵۰ نفر در خانه نخبگان سپاه مراغه

پیمان حیدر ریحانی» در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: طی اسفند سال گذشته طرح‌ها و ایده‌های اعضای خانه نخبگان سپاه مراغه داوری و ۲۰ مورد از آنها جهت حمایت انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ۶ مورد از آنها دانش‌آموزی است، اضافه کرد: از این طرح‌ها به صورت بلاعوض حمایت می‌ شود و اگر به مرحله تولید برسد، تسهیلات بلندمدت در اختیار آنان قرار می‌گیرد؛ همچنین در صورتی که نمونه تولیدی به مرحله تجاری‌سازی برسد، در زمینه معرفی سرمایه‌گذاران وارد میدان می‌شویم.

وی به سود چهار درصدی این تسهیلات با بازپرداخت طولانی مدت آن نیز اشاره و بیان کرد: حمایت مالی از ایده‌ها و طرح‌ها، انجام کارهای ثبت ایده و اختراع، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ثبت این شرکت‌ها از جمله خدماتی است که خانه نخبگان سپاه مراغه به اعضای خود ارایه می‌دهد.

وی هدف از فعالیت خانه نخبگان را شناسایی نخبگان و حمایت از آنان عنوان کرد و افزود: مراغه روزگاری مهد علم بود و اکنون نیز فرهیختگان و مخترعان شاخصی دارد که در صورت حمایت می‌توانند در شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان موثر باشند.

«حیدرریحانی» که در سال ۱۳۹۴ به عنوان نخبه جوان کشوری معرفی شده بود، اظهار داشت: خانه نخبگان سپاه مراغه اکنون به دنبال امضای تفاهم‌نامه با مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی با هدف استعدادیابی و حمایت از آنان است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا نخبگان محرک اصلی اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به شمار می‌روند و در صورت حمایت می‌توانند گام‌های موثر در مسیر تحقق شعار سال با مضمون «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بردارند. ‌

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا