اخبار

عدم برخورد، راه را برای اهانت به مسئولان باز نگه می‌دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگر این روند ادامه یابد، به زیان انقلاب است و فردا ممکن است عده‌ای هتاک نظم و انسجام کشور را مورد حمله قرار دهند.

وی با بیان این‌که از نظر اخلاقی و سیاسی توهین به رئیس جمهوری بسیار زشت و زننده بود، اضافه کرد: در حالی‌که روز ملی ۲۲ بهمن، باید آثار تفاخر و عزت یک ملت در اوج اخبار بین‌الملل قرار گیرد، چند نفر با اقدامات بیهوده و نسنجیده، چنین حماسه عظیمی را تحت شعاع قرار دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که رئیس جمهوری نماد جمهوریت نظام است، این اقدام اهانت به شخص نبوده، بلکه اهانت به فردی که مستقیم از مردم رای گرفته، اهانت به مردم است.

دهسرخی ادامه داد: افرادی که چنین اقدم نسنجیده ای را با شعار انقلابی‌گری انجام دادند، به انقلاب توهین کردند؛ زیرا انقلاب یک جریان عقلانی است و فردی که انقلابی است نباید اهانت کند.

وی با تاکید بر این‌که اهانت و توهین از نظر شرعی حرام است، گفت: متاسفیم با وجود این‌که ۴۲ سال از انقلاب گذشته، برخی هنوز به بلوغ فکری نرسیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که انسان انقلابی، بی حیا، هتاک و حرمت شکن نیست، افزود: انقلاب توسط امام راحل که مظهر عقلانیت بود، شکل گرفت و انقلابی حقیقی باید انسانی خردمند باشد؛ این اقدامات اوج بی خردی است.

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: کشوری که برای حفاظت از آن ده‌ها هزار شهید تقدیم شده و در دنیا جاذبه دارد و افکار بین‌الملل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نخبگان و ورزشکاران در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند، در روز ملی رئیس جمهور کشور که نماد جمهوری است، مورد وهن و تمسخر قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: جریان‌های سیاسی کشور باید مطلع باشند، اگر این روند شکل بگیرد و اهانت باب شود، هتک حرمت‌های اینچنینی ممکن است برای مسئولان دیگری نیز انجام شود.

به گفته وی،‌ رییس جمهور، رئیس یک جناح نیست؛ تمام جناح‌های دلبسته به انقلاب باید این اقدام را محکوم کنند و با گروه‌های اهانت کننده برخورد شود.

در روز ۲۲ بهمن که روز ملی ایران است، عده ای موتورسوار در اصفهان شعارهایی تند علیه رییس جمهور دادند و به دکتر حسن روحانی اهانت کردند. انتشار تصویر این اقدام واکنش ها و محکومیت های گسترده ای را در میان چهره های شاخص هر دو جناح اصلی سیاسی ایران در پی داشت./

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا