اخبار

عجیب ولی واقعی؛ تراکتـور قربانی قانون نامرئی

امیدهای تراکتور در مرحله نیمه نهائی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با قبول شکست خارج از خانه مقابل تیم حفاری اهواز از صعود به دیدار نهائی بازماندند.

شاگردان حیدر جعفری که در بازی رفت در تبریز با یک گل موفق به غلبه بر تیم اهوازی شده بودند در بازی برگشت در خانه حریف با همین نتیجه مغلوب شدند و کار به وقت‌های اضافه کشید.

در وقت‌های اضافه، تراکتور ۲ گل وارد دروازه میزبان کرد اما در سمت مقابل دروازه‌اش ۲ مرتبه باز شد تا نتیجه دیدار برگشت در پایان وقت‌های اضافه ۳ بر ۲ به سود تیم میزبان رقم بخورد.

با این نتیجه، تراکتور با قانون گل زده در خانه حریف می‌بایست برنده بازی اعلام می‌شد اما عدم احتساب این قانون در وقت‌های اضافه باعث شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی اما تراکتور با حساب ۳ بر یک نتیجه را به حفاری اهواز واگذار کرد تا در عین شایستگی از راهیابی به بازی فینال ناکام بماند.

بعد از این بازی تراکتوری‌ها به عدم محاسبه قانون گل زده در وقت‌های اضافه که مغایر با قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بود، معترض شدند و به آئین‌نامه مسابقات فصل جاری استناد کردند که البته در آن چیزی در مورد وقت‌های اضافه اعلام نشده است.

تراکتوری‌ها در این مورد به دیدار هفته‌های اخیر دو تیم کامرون و الجزایر از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی هم اشاره کرده‌اند که شیرهای آفریقا در شرایطی مشابه با استفاده از قانون گل زده در خانه حریف در وقت‌های اضافه توانستند جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند.

اما سازمان لیگ در واکنش به این اعتراض مدعی شده که در ابلاغیه رسمی به هیأت‌های فوتبال استان‌های مختلف درباره قانون گل زده در خانه حریف اشتباه تایپی رخ داده و این قانون به صراحت درج نشده است.

سازمان لیگ در این خصوص تصویر دوم را ارائه کرده که بر اساس آن در ماده ۱۰ آئین‌نامه مسابقات پلی‌آف رفت و برگشت آمده است: اگر هر دو تیم در تعداد گل‌های داخل و خارج از خانه مساوی باشند، وقت اضافه در نظر گرفته می‌شود که گل‌های به ثمر رسیده در وقت‌های اضافه مشمول امتیاز گل خارج از خانه نمی‌شود.

این درحالی است که در آئین‌نامه موجود در سایت سازمان لیگ درباره مسابقات رده‌های سنی نیز نحوه محاسبه قانون گل زده در وقت‌های اضافه نامعلوم است (تصویر سوم) و تراکتوری‌ها به نوعی قربانی قانونی شده‌اند که در ابلاغیه به هیات‌ها و خود سایت سازمان لیگ اثری از آن وجود ندارد//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا