اخبار

عبور بدون قطعی انرژی آذربایجان‌شرقی از اوج مصرف

همه ساله با آغاز فصل گرما، قطعی های گسترده و مکرر آب و برق به دغدغه اصلی مردم آذربایجان شرقی به ویژه در کلان شهر تبریز تبدیل می شود، اما تابستان امسال در سایه اقدامات مستمر مدیریتی و ساز و کارهای فنی اجرا شده، قطعی برق و آب در تبریز رخ نداد و وضعیت در دیگر شهرستان های این خطه نیز بسیار بهبود یافت.

در شرایطی که تابستان سال های قبل خاموشی های مکرر و چند ساعتی برق در تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی، موجی از انتقاد مردم و مسوولان را به دنبال داشت، فصل گرمای امسال بدون خاموشی گذشت.

در بخش آب نیز وضعیت به همین منوال بود و در سایه پیگری های مدیریت ارشد آذربایجان شرقی و نیز شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، جز یک مورد قطعی آب در تبریز، آن هم به دلیل بروز نقص فنی در یکی از ایستگاه های پمپاژ، روی نداد.

از سوی دیگر تعداد شهرستان های دارای تنش و قطعی آب آذربایجان شرقی از ۱۷ مورد در سال های قبل به هفت مورد در تابستان امسال کاهش یافت که نشان دهنده بهبودی بیش از ۱۰۰ درصدی وضعیت در این باره بود.

برآیند این اقدامات که در سایه اتخاذ تدابیری چون تعویض حدود ۱۰ کیلومتری خط لوله انتقال آب ۲ متری تبریز با لوله چدنی، بهسازی خط انتقال آب سد نهند به تبریز و … محقق شد، رضایت شهروندان را به دنبال داشت و آنان در گرمای تابستان؛ دغدغه ای جز گذر از اوج گرما تجربه نکردند.

این اتفاق در شرایطی روی داد که کارشناسان با اشاره به تداوم خشکسالی های دو دهه ای و کاهش میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال های قبل به جد هشدار می دادند که تابستان امسال با قطعی گسترده آب و خاموشی های مکرر برق مواجه خواهد بود.

عبور بدون قطعی انرژی از اوج مصرف در آذربایجان‌شرقی

آبرسانی ۳۴ روستا در هفته دولت افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: همچنین گفت: آبرسانی ۳۴ روستا و ۱۲ پروژه محرومیت زدایی آبرسانی روستایی با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیز در هفته دولت افتتاح می شود.

محمد خانی همچنین با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی ۱۲ مترمکعب بر ثانیه آب تولید می شود، ادامه داد: ۱۰ حلقه چاه عمیق با ۱۰۲میلیارد تومان هزینه برای تامین آب کلانشهر تبریز با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه به منابع استحصال آب این کلانشهر اضافه می شود.

امسال قطعی آب نداشتیم

وی همچنین با اشاره به وضعیت کاهش بارندگی ها در آذربایجان شرقی گفت: در ۷۰۰ روستا مشکل آب و هشت شهر آذربایجان شرقی تهدید تنش آبی داریم اما امسال تاکنون به علت برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده قطع آب نداشتیم.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا