خبر/ گزارش

عباس زاده : هیچ پروژه‌ای بدون تأمین پارکینگ اجرا نخواهد شد

بهزاد عباس‌زاده، عضو شورا، با انتقاد از اجرای پروژه‌های بدون پارکینگ، بر لزوم تأمین فضای پارکینگ در پروژه‌های شهری تأکید کرد. وی اشاره کرد که تجربه ناموفق پروژه شوراسنتر باید درس عبرتی باشد تا از تکرار مشکلات ترافیکی و شلوغی در شهر جلوگیری شود و خاطرنشان کرد که شورای شهر همواره از مشارکت و سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند، اما این حمایت باید با رعایت اصول زیرساختی همراه باشد.

بهزاد عباس‌زاده، عضو #شورای شهر اردبیل، در جلسه رسمی شورا با تأکید بر ضرورت وجود پارکینگ برای پروژه‌های شهری افزود : «با توجه به نبود پارکینگ در مجتمع تجاری #شوراسنتر و افزایش ترافیک و شلوغی در این محدوده، نباید در شهر اردبیل اجرای پروژه‌ای دیگر بدون پارکینگ را تکرار کنیم.»

وی در خصوص لایحه تعیین و تکلیف پروژه مشارکتی #سام_پلازا در مجاورت شوراسنتر اظهار کرد: «ما همواره حامی مشارکت و سرمایه‌گذاری هستیم و درآمد پایدار از اولویت‌های شورای دور ششم به شمار می‌رود. اما نباید دوباره پروژه‌ای مانند شوراسنتر بدون پارکینگ اجرا شود.»

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته پروژه شوراسنتر بدون پارکینگ احداث شده و اکنون بدون پایان کار مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: «باید بررسی کنیم که آیا سازه اولیه پروژه سام پلازا پاسخگوی طرح جدید ارائه شده است یا خیر. اگر مشارکت‌کننده با سهم ۳۰ درصدی شهرداری موافقت کند و اجرای این پروژه به صرفه و صلاح شهرداری باشد، آن زمان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

وی همچنین در ادامه جلسه درباره تغییر کاربری پروژه مشارکتی شاهد از خدماتی، اداری و تجاری به خدماتی و تجاری بیان کرد: «این مجتمع تقریباً در حال اتمام است و هر قراردادی با موافقت اعضای شورای شهر در راستای رعایت صرفه و صلاح شهرداری قابل تغییر است. این پروژه در سال ۹۶ با سهم ۳۰ درصدی شهرداری عقد قرارداد شده و اکنون به ۳۵ درصد رسیده است. با موافقت با این تغییر کاربری، سهم شهرداری به حدود ۲۱ میلیارد تومان می‌رسد که در این بازه زمانی و با توجه به دغدغه‌های مالی می‌تواند برای شهر و شهرداری مؤثر باشد.»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا