اخبار

عادی‌انگاری شرایط عامل افزایش موارد مشکوک به کرونا در خلخال است

عادی‌انگاری شرایط عامل افزایش موارد مشکوک به کرونا در خلخال استدکتر سجاد رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که احتمال شیوع بیماری به کرونا در روزهای اخیر بلحاظ حذف برخی از محدودیت‌های اجتماعی همراه با عادی‌انگاری شرایط کرونایی جامعه از سوی اقشار مختلف مردم افزایش یافته ، تغییر رفتار این ویروس و شیوع انواع جدیدی از کرونا نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت خلخال از لحاظ آمار ابتلا به کرونا سفید بوده و برای حفظ این وضعیت تلاش‌های گسترده‌ای از سوی دست‌اندرکاران مقابله با این بیماری ، ستاد مبارزه با کرونا و قرارگاه زیستی شهرستان در حال انجام است، اظهارداشت: برگزاری مراسم عروسی و ختم به شکل‌های قبل از شیوع این بیماری احتمال آلودگی شرکت‌کنندگان در این آیین‌ها را به صورت جمعی افزایش می‌دهد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال مردم را به پرهیز از برگزاری مراسم عروسی و ختم بصورت جمعی و همچنین خودداری جدی از انتقال جسد متوفی به خانه و یا هر مکان مسقف دیگر و تجمع در محل دفن فراخواند.
او گفت: برگزاری مجلس ختم و عروسی با حضور بیش از ۵۰۰ میهمان در تالاری با ظرفیت حداکثر ۳۰۰ نفر دامن زدن به شیوع بیماری کرونا در جامعه  ،تهدید بهداشت عمومی و سلامت مردم و پا گذاشتن روی قوانین مربوط به موارد فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید مورد توجه مسوولان ذی‌ربط قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه زندگی با کرونا باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شده و موارد پیشگیرانه توصیه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان بدقت رعایت شود، افزود: در حالت بسیار خوشبینانه یک تا ۲ سال کرونا همراه ما بوده و باید ضمن فراهم کردن زمینه مقابله با این ویروس خطرناک وکشنده شرایط زندگی را برای خود و دیگران فراهم کنیم.
دکتر رحیمی گفت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون بیش از هشت هزار بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان خلخال مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۸۰۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا غربالگری شده و در حال حاضر وضعیت بستری بیماران کرونایی خلخال ۱.۱ درصد در ۱۰۰ هزار نفر است که این امر حاکی از سفید بودن وضعیت است.
او افزود: در صورت بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم عروسی و عزا در خلخال تغییر وضعیت سفید به زرد ،نارنجی و قرمز در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا