اخبار

ظرفیت تولید موتور یخچال در تبریز وجود دارد

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه داخلی سازی محصولات مورد نیاز یکی از اصول اقتصادی کشور برای جلوگیری از خروج ارز به شمار می رود، گفت: آماده فراهم کردن بستری مناسب برای تولید موتور یخچال در تبریز هستیم.

محمدجعفر عظمائی روز سه شنبه در بازدید از یک واحد تولیدی لوازم خانگی، افزود: واحدهای تولیدی محصولات لوازم خانگی استان ظرفیت زیادی برای حضور در بازارهای جهانی دارند از این رو باید با تسهیل تامین مواد اولیه همچون ورق های #فولادی و مواد پتروشیمی و حمایت از واحدهای تولیدی #لوازم_خانگی، ظرفیت تولید در این حوزه را افزایش دهیم.

وی ضمن ارائه پیشنهاد به فعالان #اقتصادی در صنعت لوازم خانگی برای افزایش حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد: واحدهای لوازم خانگی استان علاوه بر تامین نیاز داخل باید با کیفی سازی #محصولات، مزیت‌های رقابتی‌شان را برای حضور در #بازارهای خارجی افزایش دهند.

سرپرست اداره کل صنعت، #معدن و تجارت استان افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۰ واحد تولیدی محصولات لوازم خانگی در استان وجود دارد و #آذربایجان_شرقی جزو رتبه های نخست تا سوم در این صنعت به شمار می رود.

آذربایجان شرقی از قطب های تولید لوازم خانگی به ویژه یخچال بوده و محصولات تولیدی استان به چندین کشور مختلف از جمله روسیه، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، قفقاز، سودان، اقلیم کردستان عراق و سایر کشورها صادر می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا