اخبار

طومار دروغهای ضدانقلاب تنها در ۴۸ساعت

در هفته گذشته موجی از شایعات در فضای مجازی دست به دست شد و رسانه‌های معاند و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان رکورد جدیدی در دروغ پردازی ثبت کردند؛ بخش عمده ای از این شایعات مربوط به اربعین و بخش اعظم آن به فوت مهسا امینی مربوط بود.

* شایعه نبود آب و غذا

یکی از شایعاتی که در راهپیمایی امسال منتشر شد، شایعه نبود آب و غذا بود، اما گزارش های مردمی و تصاویر و فیلم های موجود، چنین ادعایی را رد کرد.
شایعه برخورد با زائران ایرانی

شایعه دیگر مربوط به برخورد بد عراقی‌ها با ایرانیان بود. در همین رابطه برخی کاربران فیلم دورین مخفی یک بلاگر عراقی ها را با عنوان برخورد با زائران ایرانی منتشر کردند.
در شایعه ای دیگر تصویری از یک جوان با دست و پای بسته و چهره خونین را با عنوان زدن زائر ایرانی منتشر کردند که مشخص شد چنین موضوعی صحت نداشته و مربوط به سکانسی از بازی رامین پرچمی بوده است.
رسوایی دیگر ضدانقلاب در روزهای اخیر مربوط به سلامتی جسمانی رهبر معظم انقلاب بود؛ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان طی چند روز گذشته، شایعه ای را درخصوص بستری بودن آیت الله خامنه ای منتشر کردند اما معظم له در جمع هیات های دانشجویی حاضر شد و این شایعه هم تکذیب شد
شایعه ضرب و شتم

پس از انتشار خبر فوت مهسا امینی دختر جوانی که در یکی از سالن های نیروی انتظامی دچار حمله قلبی شد، شایعاتی در خصوص ضرب و شتم وی منتشر شد. حتی فردی که مدعی بود پزشک است ادعاهایی را مطرح کرد.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا