اخبار

طوفان موج چهارم و ویروس هندی؛ هشدارها در استان فارس جدی‌تر شد

جان باختن هر ۳۷ دقیقه یک نفر در استان فارس به همراه شیوع ویروس موسوم به هندی سبب شد که وضعیت فارس نگران‌کننده و هشدارها جدی‌تر شود.

 آمارهای رو به افزایش ابتلا و فوتی ناشی از کرونا نشان دهنده این است که هنوز تا عبور از پیک چهارم راه زیادی باید طی شود. به تایید کارشناسان امر موج چهارم از 4 و 5 فرردین ماه شروع شده و طبق تجربه موج‌های قبل تا 4 و 5 خرداد ادامه دارد.
مسئولان بهداشت و درمان استان فارس اذعان می‌کوشدند که دامنه بیماری در موج‌های قبلی 2 ماه بوده و بدترین وضعیت را در نیمه دامنه داشته‌ایم اما در این موج سرعت فزاینده بیماری سبب شده قبل از رسیدن به نیمه دامنه وضعیت نگران‌کننده و در مواردی هم فوق حاد تلقی شود.
در حال حاضر 26 شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز، 2 شهرستان در وضعیت زرد و 6 شهرستان نیز در طیف رنگ نارنجی قرار دارند این در حالی است که برخی نقاط از شهرستان‌های مذکور ممکن است وضعیتی به مراتب نگران‌کننده‌تر داشته باشند.
جهش تازه ویروس و شیوع نوع جدیدی از این بیماری با عنوان ویروس هندی که سرعت سرایت بسیار بالایی دارد سبب شد که هشدارها در استان فارس جدی‌تر شود، این موضوع در کنار افزایش شمار جان‌باختگان در استان وضعیت فارس را نگران‌کننده کرده است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا