اخبار

طرح شفافیت بعد از اصلاح رای می‌آورد/ همت دولت شرط تصویب بودجه

جلس یازدهم روزهای حساسی را تجربه میکند. در طول هفته جاری دو اقدام مهم مجلس در ماه‌های اخیر به موضوعات حساس و چالشی کشور تبدیل شد. طرح شفافیت آرا و تصویب یا رد کلیات بودجه سال جدید، از موضوعاتی بود که حسابی سر و صدا به پا کرد.

نمایندگان مجلس روز گذشته با رای نسبتا قاطع، کلیات بودجه ۱۴۰۰ را رد کردند و صبح امروز هم نتواستند طرح شفافیت آرا را به تصویب ۲ سوم مجلس برسانند. در همین رابطه، حجت‌الاسلام تاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آناج جزئیاتی از دو طرح مجلس را تشریح نمود.

وی گفت: فضای مجلس در روز تصویب کلیات بودجه فضای معقول و همراه با سخنان مخالفین و موافیق بود. با وجود اینکه اشکالات اساسی بودجه در کمیسیون تلفیق به حداقل رسیده بود اما نمایندگان مجددا قانع نشده و کلیات رد شد.

تاج‌الدینی تکلیف بودجه را منوط به اصلاح ایرادات توسط دولت دانسته و افزود: دولت طی دو هفته اگر ایرادات را اصلاح کند، بودجه به تصویب مجلس خواهد رسید.

نماینده مردم تبریز همچنین به طرح شفافیت آرا نمایندگان نیز اشاره داشته و گفت: بنده جزو موافقین این طرح بودم، طرح هم با رای بالایی به تصویب رسید اما به دلیل اینکه طرح به اصلاح آیین نامه مربوط میشد، نیاز به دو سوم رای نمایندگان بود که با ۳ رای نتوانست به تصویب برسد.

وی ادامه داد: این طرح از دستور کار مجلس خارج نشده و اصلاحاتی خواهد داشت و پس از انجام آن اصلاحات در دستور کار مجلس قرار گرفته و رای گیری برای آن مجددا انجام خواهد شد.

اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا