اخبار

طرح جامع پنج شهر در استان اردبیل تدوین می‌شود

طرح جامع پنج شهر در استان اردبیل تدوین می‌شودیوسف باقرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تهیه طرح‌های جامع شهری در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار دارد و  در این زمینه تصویب طرح جامع خلخال با تایید در کارگروه‌های مختلف و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به اتمام رسیده و از سوی استانداری جهت اجرا ابلاغ  شده  است.
وی گفت: درباره طرح جامع مشگین‌شهر نیز مراحل تصویب استانی انجام شده و جهت تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از تهیه نقشه پایه برای شهرهای بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز و همچنین پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جامع پارس‌آباد خبر داد و بیان کرد: در سال جاری نیز پیگیری تصویب و ابلاغ طرح جامع مشگین‌شهر و پارس‌آباد، و بازنگری در طرح جامع گرمی و اصلاندوز و بیله‌سوار در دستور کار قرار گرفته است.
باقرزاده گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه شهرسازی در سال گذشته با برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج به تعداد ۶۸ مورد بیش از ۷۳۰ پرونده را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.
وی تعداد جلسات برگزار شده کارگروه امور زیربنایی را هفت مورد با بررسی ۷۲ پرونده در سال ۹۸ اعلام کرد وگفت: در جلسات سیما و منظر شهری نیز به پنج پرونده رسیدگی و پرونده‌های ارجاعی از شهرداری و جهاد کشاورزی و سایر نهادها و ارگان‌ها نیز بررسی شده است.
وی عملکرد حوزه نظام مهندسی را یادآور شد و گفت: در سال رونق تولید پروانه اشتغال به کار برای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ مهندس در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق و نقشه‌برداری از طریق معاونت شهرسازی صدور و تمدید شده است.
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل افزود: در سال گذشته نظارت بر ساخت و سازهای استانی با بازدید از ۸۵۰ باب ساختمان در حال احداث انجام  و سعی‌ بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز با نظارت و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان شده است.
باقرزاده اظهار داشت: در سال جاری ادامه نظارت‌ها و تلاش در راستای ارتقای هرچه بیشتر کیفیت ساخت و سازهای موجود و نظارت مهندسان و همکاری سازمان نظام مهندسی در دستور کار قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا