اخبار

طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در میاندوآب اجرا می‌شود

طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در میاندوآب اجرا می‌شودمحمود بدلی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای اجرایی تحقق اهداف توسعه پایدار منظومه روستایی در میاندوآب اظهار داشت: این طرح در برخی استان‌های کشور شروع شده و در آذربایجان‌غربی هم در روستاهای بخش باروق میاندوآب به عنوان یک طرح پایلوت اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح یک طرح منسجم و همه جانبه بوده که تمامی جوانب برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در آن پیش‌بینی شده تا از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها جلوگیری شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: این طرح به دنبال جهت‌دهی اعتبارات دولتی و ظرفیت‌های منطقه‌ای در قالب یک چهارچوب هماهنگ و یکپارچه دیده شده‌است.
بدلی اظهار داشت: این برنامه با تکیه بر مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی، خصوصی، تعاونی و مردم‌نهاد و همچنین با مشارکت نیروهای محلی و با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی تدوین می‌شود.
در این نشست همچنین مشاوران طرح در خصوص مزایای اجرای آن توضیحاتی ارایه دادند.
بخش باروق با ۷۲ روستا و ۲۴ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرقی میاندوآب و در یک منطقه کوهستانی واقع شده و با اختصاص ۴۸درصد مساحت شهرستان میاندوآب، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی از نظر کشاورزی، منابع طبیعی، گردشگری و معدنی برای توسعه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا