اخبار

طرح تعریض پل اشراق مراغه به بهره‌برداری رسید

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، طرح تعریض پل «اشراق» با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: مراغه مادرشهر جنوب استان شناخته می‌شود و این شهرستان سرشار از داشته‌های تاریخی، هنری و فرهنگی است.

طرح تعریض پل اشراق مراغه به بهره‌برداری رسید
منصور طالب‌پور افزود: این شهرستان یکی از زیباترین باغ‌شهرهای کشور بوده و بیشترین سرانه فضای سبز استان را داراست و باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.

وی با قدردانی از مجموعه مدیریت شهری مراغه اظهار داشت: اجرای طرح‌های عمرانی با دقت و جدیت تمام و دارا بودن پرسنل منسجم از جمله خصوصیات بارز مجموعه مدیریت شهری مراغه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال تمام سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده به حساب آنها واریز شده و این یکی از افتخارات دولت است.

وی ادامه داد: همچنین امسال آذربایجان‌شرقی از محل قیر یارانه‌ای برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر سهم بسیار خوبی دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مراغه به علت ظرفیت شهری، منابع درآمدی و تلاش‌های مدیریت شهری نیاز به اعتبارات عمرانی دولتی ندارد و با این حال دولت با توجه به سهم خود تمام عوارض وصولی از محل ارزش افزوده را به حساب شهرداری واریز کرده است.

وی تاکید کرد: با تحرکات مثبت ایجاد شده در شهرداری مراغه، منابع درآمدی سروسامان خواهد گرفت و امیدواریم سرانه بودجه‌ای امسال افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: با تمامی مشکلات موجود در کشور، شهرداری‌ جزو دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که اجرای خدمات عمرانی در آنها متوقف نشده است.
طرح تعریض پل اشراق مراغه به بهره‌برداری رسید
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین گفت: بزرگان دوران انقلاب و جنگ بهترین الگو برای امروز ما هستند و انتظار می‌رود که خدمات امروز همانند خدمات بزرگمردان دوران جنگ باشد.

سیدعلی موسوی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اعتبارات و بودجه شهرداری مراغه، شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار خوبی در مراغه هستیم اما با وجود این باید پروژه‌های بزرگی در شهر مراغه آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری امسال در هر ماه یک پروژه در شهر مراغه به بهره‌برداری خواهد رسید که مسیرگشایی‌های ۳۵ متری و ۴۵ متری پروژه های بعدی است.

وی تاکید کرد: با توجه به جلسات مختلف با مجموعه مدیریت شهری، پروژه‌های ترافیکی، زیباسازی و گردشگری در اولویت برنامه آنها قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار اجرای پرژه‌های بزرگ باید مجموعه مدیریت شهری، طرح‌های مطالعاتی را نیز در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: همچنین در سرانه جمعیتی بودجه مشکلاتی داریم که انتظار می‌رود با تمهیدات انجام شده در این خصوص به میزان مطلوب برسیم.
طرح تعریض پل اشراق مراغه به بهره‌برداری رسید
شهردار مراغه نیز در این آیین با اشاره به مشخصات فنی این طرح گفت: در پروژه اشراق ۱۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در ۲ لایه، ۳۵ تن میلگرد، ۷۵۰ مترمکعب بنای سنگی و ۴۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

شهرام مروتی بیان کرد: همچنین جدول‌گذاری به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، کفپوش یکهزار و ۵۰۰ مترمربع، تعریض پل ۱۲ متر در ۴۵ متر، ایجاد و اصلاح فضای سبز یکهزار و ۲۰۰ مترمربع، اجرای نرده و المان طرفین پل به طول ۹۰ متر و تامین روشنایی به طول ۴۵ متر (۱۲ هزار مترمربع) انجام شده است.

وی اضافه کرد: این مسیر بخش اصلی ترافیک شهری را انتقال می‌داد و نیازمند تعریض پل در این منطقه بودیم که از سال ۹۹ طرح‌های مطالعاتی آن در دستور کار قرار گرفت.

طرح تعریض پل اشراق به منظور روان‌سازی ترافیک، افزایش سرعت عبور و مرور، افزایش ضریب ایمنی شهروندان و زیباسازی و بهسازی تاسیسات شهری با الهام از معماری اماکن تاریخی مراغه انجام شده است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا در این آیین از دست‌اندرکاران و زحمت‌کشان این پروژه عمرانی تجلیل شد؛ شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا