اخبار

طارم سفلی قزوین میزبان گوزن‌های زرد ایرانی می‌شود

طارم سفلی قزوین میزبان گوزن‌های زرد ایرانی می‌شودحسن عباس نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بخش طارم سفلی قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حمایت از گونه ارزشمند گوزن زرد ایرانی و افزایش جمعیت آن در کشور، محل ایجاد مرکز تکثیر و احیاء این گونه جانوری در منطقه حفاظت شده طارم سفلی بررسی شد.
وی اضافه کرد: در این بازدید نقاط مورد نظر مورد مطالعه قرار گرفته و با توجه به ظرفیت این بخش و شرایط ایده آل جنگل‌های بلوط می‌توان انتظار داشت که میزبان گوزن زرد ایرانی در استان به عنوان مرکز احیاء و تکثیر باشد.
عباس نژاد تاکید کرد: منطقه حفاظت شده طارم سفلی با مساحتی معادل ۴۸ هزار و ۲۰۰ هکتار و با داشتن شرایط اقلیمی، توپوگرافی و پوشش گیاهی متنوع یکی از مناطق خوب حفاظت شده در کشور محسوب می شود که شرایط مناسبی برای زیست گونه‌های ارزشمندی نظیر پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، کل و بز و سیاهگوش فراهم کرده است.
این مسؤول بیان داشت: گوزن زرد ایرانی بر اساس نظر سازمان جهانی حفاظت محیط زیست (IUCN) در زمره گونه‌های در معرض خطر انقراض (EN) قلمداد شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: در حال حاضر از این گونه بسیار ارزشمند صرفا تعداد محدودی در شرایط اسارت و نیمه اسارت تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری می‌شوند به امید اینکه روزی بتوان آن‌ها را در منطقه طارم سفلی قزوین مشاهده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا