اخبار

ضیافت افطاری زندانیان مراغه با حضور خانواده‌هایشان برگزار شد

امام جمعه موقت مراغه در این مراسم گفت: نباید در زندگانی از رحمت خداوند متعال غافل و مایوس شویم و باید همواره به توفیق و کمک الهی ایمان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حمید محمدی‌راد افزود: اگر ایجاد ارتباط با خداوند متعال قوی باشد و توکل داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این مراسم بیان کرد: باید در جامعه مسیر تعلیم و تربیت به گونه ای فراهم شود که این چنین مکان‌هایی خلوت باشد.

داود اسدیان اضافه کرد: نیاز به آسیب‌شناسی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله فرهنگی و اجتماعی در جامعه امری ضروری است؛ به عنوان مثال اگر در موضوع ازدواج دقت نکنیم شاهد بسیاری از آسیب‌های خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از جوانان به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه هم‌اکنون در زندان هستند که باید این موارد ریشه‌یابی و حل شود.

وی تاکید کرد: پیشگیری از بسیاری آسیب‌ها از خانواده شروع می‌شود و باید خانواده‌ها به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در تعلیم و تربیت فرزندان دقت کنند.

فرماندار مراغه حرفه‌آموزی برای زندانیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان زندان به موضوع حرفه آموزی مددجویان به صورت جدی ورود کنند و مسئولان نیز بستر را برای پذیرش آنان پس از زندان در جامعه فراهم کنند.

رئیس اداره زندان مراغه نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: پس از ۲ سال شرایط کرونایی با مشارکت خیران سنت حسنه افطاری ویژه زندانیان شهرهای مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر و خانواده‌هایشان برگزار شد.

ابراهیم اکبریان اعلام کرد: هدف از برگزاری مراسم سنت حسنه افطاری برای مددجویان و خانواده های آنان، حضور و ملاقات با یکدیگر و بهره مندی از این فرصت برای بازپروری زندانیان است.

اکبریان افزود: در این مراسم ۲۴۰ نفر از خانواده‌های زندانیان با حضور در زندان روزه خود را در کنار فرزندان، همسران و برداران خود افطار کردند.

وی تاکید کرد: در این مراسم هدایایی برای فرزندان زندانیان اهدا و همچنین یکصد بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۶۰۰ هزار تومان بین خانواده زندانیان توزیع شد.

وی همچنین از موافقت دادستان های مراغه، ملکان و عجب شیر با اعطای مرخصی ۷روزه به مناسبت عید فطر برای زندانیان واجد شرایط خبر داد.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا