اخبار

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس اهر

فرماندار اهر گفت: با بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین ماه، رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان و معلمان در مدارس برای مقابله با شیوع مجدد ویروس کرونا بسیار ضروری است.

رسول خدابخش در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به وضعیت زرد کرونایی این شهرستان و لزوم توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، اظهار کرد: از جمله موادی که باید در بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد، تهویه‌ی هوا از کلاس‌های درس است که باید به درستی انجام شود.

وی، از آموزش و پرورش درخواست کرد جهت تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان، خصوصاً واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در مهد کودک‌ها اقدامات اساسی انجام شوند.

خدابخش گفت: در راستای بازگشایی مدارس و همچنین مقابله با هرگونه احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا در مدارس، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و بازرسان آموزش و پرورش باید نظارت کامل و مستمری بر رعایت شیوه نامه بهداشتی و استفاده ماسک در مدارس داشته باشند.

وی همچنین از تشکیل ستاد مبارزه با ویروس کرونا در مدارس شهرستان اهر نیز خبر داد.

آمادگی شبکه بهداشت و درمان اهر برای غربالگری دانش آموزان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این جلسه گفت: در زمان بازگشایی مدارس از ورود دانش آموزان با علایم سرما خوردگی به مدارس جلوگیری خواهد شد.

محمد میرزاپور افزود: شهرستان اهر در وضعیت زرد کرونایی بوده و لازم است همچنان پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع مجدد بیماری جدی گرفته شود.

وی از آمادگی شبکه بهداشت و درمان اهر برای غربالگری دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: در صورت تمایل آموزش و پرورش آماده غربالگری دانش آموزان همزمان با بازگشایی مدارس هستیم.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، میرزاپور افزود: با توجه به دید و بازدیدهای نوروزی و ورود مسافران به شهرستان اهر تاکنون از نظر پیک کرونا با مشکل جدی مواجه نبودیم اما نگرانی ما در دو هفته آینده است که باید بسیار مراقب باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا