خبر/ گزارش

ضرورت تسریع در اجرای جداره‌سازی خیابان شهید آل‌هاشم

روح الله دهقان نژاد، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر اهمیت طرح بدنه سازی، جداره سازی و مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری شهید آل هاشم، از طولانی شدن روند اجرای این طرح انتقاد کرد و خواستار تسریع در تکمیل آن شد

#تبریز، روح‌الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه این کمیسیون با اشاره به اهمیت طرح بدنه سازی، جداره سازی و مسیرگشایی خیابان شهید آل هاشم اظهار کرد: این طرح از پروژه‌های مهم شهر است که متأسفانه طولانی شده و کارهای زیادی برای آن انجام شده است.
وی افزود: در شورای ششم، طرح نجات تبریز به کمک شهردار آغاز شده و هدف باید این باشد که این موضوع به صورت کلی حل شود. از نظر کارکرد اجتماعی، دسترسی بین مناطق مختلف قطع شده که هر کدام مسئله‌ای جداگانه محسوب می‌شود.
دهقان‌نژاد به مشکلات و هزینه‌های ایجاد شده برای #شهروندان منطقه اشاره کرد و گفت: خاک و گرد و غبار دو ساله، درگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰ و سایر عوامل، نشان می‌دهد این موضوع باید سریع‌تر و بهتر حل شود.
وی همچنین به ترافیک شدید در این منطقه اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه با #مشکلات_ترافیکی زندگی می‌کنند و باید این موضوع جدی گرفته شود.

روح‌الله رشیدی، دبیر کمیسیون، در ادامه گفت: مراد از طرح بدنه‌سازی، تنها تعریف نما نیست و نقاشی کشیدن نیست. ما می‌خواهیم مجری پروژه با تمام پیامدهای آن، پیشنهادات لازم را ارائه دهد.
او افزود: طرح تفضیلی پیشنهادی ما به صورت بالا به پایین انجام می‌شود که اعضای شورا ممکن است متوجه جزئیات نشوند. انتظار داریم انتقادها به نام مسئولان باشد و آنها انتقادپذیر باشند.
رشیدی در ادامه تصریح کرد: مردم در شرایط بدی قرار دارند و برخی اقدامات نباید انجام شود. خودتان بارها گفته‌اید دولت پروژه‌های آزادراهی را رها کرده است چرا وقتی من رشیدی می‌گویم، گارد گرفته می‌شود
وی تأکید کرد: ما تنها برای انجام نشدن کار انتقاد کرده‌ایم و اجرای طرح بدنه‌سازی یک موضوع بدیهی است که باید صورت می‌گرفت.

اسماعیل چمنی، نائب رئیس کمیسیون، نیز در این جلسه بیان کرد: همه ما برای پیشبرد پروژه شهری و توسعه شهر تلاش می‌کنیم و از زحمات کسانی که از ابتدا در این پروژه حضور داشتند تشکر می‌کنم. پروژه زمان‌بر شده اما دنبال مقصر نیستیم بلکه به دنبال هم‌افزایی برای اتمام بهتر پروژه هستیم.
وی ادامه داد: ارتباط بین مدیریت ارشد و میانی بسته است و هزینه‌هایی که تا کنون صرف شده نیازمند همکاری و حمایت مشاورین ذی‌صلاح است.
چمنی افزود: تا زمان تکمیل کامل #پروژه، نباید آن را افتتاح کنیم چون افتتاح زودهنگام باعث می‌شود پروژه بعد از آن مورد توجه قرار نگیرد و هزینه‌ها هدر رود.
وی همچنین گفت: عوارض ساخت و ساز در این مکان نباید دریافت شود و عامل اصلی ساخت و ساز غیرمجاز، تعرفه‌های #نظام_مهندسی است که باید اصلاح شود.
وی تأکید کرد: بدنه‌سازی یکی از کارهای سخت است و صداقت در اطلاع‌رسانی به شورا از اولویت‌ها است. کاش این طرح همزمان با اقدامات عمرانی اولیه اجرا می‌شد تا هزینه‌ها کمتر می‌شد.

در این جلسه، شهرداری تبریز گزارشی درباره تهیه طرح بدنه‌سازی و جداره‌سازی مسیر خیابان ۴۵ متری شهید آل هاشم به کمیسیون ارائه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا