اخبار

ضرورت ایجاد گرمخانه در اهر

فرماندار اهر بر ضرورت ایجاد گرمخانه برای بی خانمانان شهرستان تاکید کرد.

رسول خدابخش روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر، افزود: باید ادارات ذیربط از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای ایجاد و احداث گرمخانه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تاکید بر توجه ویژه خوانواده‌ها به فرزندان و نقش آن‌ها در مقابله با هرگونه آسیب اجتماعی برای فرزندان، گفت: بعد از خانواده نقش آموزش و پرورش مهمترین جایگاه در آموزش و فرهنگ سازی آثار منفی اعتیاد و مواد مخدر در بین کودکان است.

وی افزود: آموزش و پرورش در جهت آموزش و جلوگیری از گرایش کودکان و نوجوانان به مواد نقش بسزایی دارند و باید در این زمینه آموزش و پرورش برنامه‌های مناسبی را انجام دهند چرا که با شیوه قهرآمیزی و … نمی‌توان جواب درستی به دست آورد.

خدابخش گفت: بیشترین آمار خودکشی یا اقدام به آن در شهرستان اهر را متعلق به زنان، طبقه کارگری و افراد با مدارک تحصیلی پایین برشمرد.

وی هم‌چنین از رواج مصرف مواد مخدر در بین زنان اهری ابراز نگرانی کرد و افزود: متاسفانه علاوه بر این، موضوع نگران کننده کاهش سن اعتیاد نیز عامل دیگر نگرانی‌ها است و طبق به آمار نزدیک به ۵۰ درصد عامل اعتیاد در این شهرستان متعلق به مسائل اجتماعی و ۱۶ درصد نیز مربوط به مسائل اقتصادی است.

//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا