اخبارتبریز-1

صرف هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آخرین ایستگاه خط اول قطار شهری تبریز

ایستگاه «قونقا» به عنوان آخرین ایستگاه از ایستگاه‌های ۱۸ گانه خط اول قطار شهری تبریز با صرف ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در آستانه بهره برداری است.

ایستگاه‌های ۱۸ گانه خط اول قطار شهری تبریز با صرف ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در آستانه بهره برداری است.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از ایرنا، خط اول #قطار شهری تبریز به طول ۱۸ کیلومتر، ۱۸ ایستگاه مسافری دارد و اکنون آخرین ایستگاه آن به نام «#قونقا» ( نام #تراموای_اسبی احداث شده در تبریز در ۱۱۵ سال قبل) در آستانه افتتاح است.

با بهره برداری از این ایستگاه، عملیات اجرایی خط اول قطار شهری #تبریز به طور ۱۰۰ درصد تکمیل می شود و شهرداری و سازمان قطار شهری تبریز همه توجه خود را به تکمیل #خط_دوم_متروی این شهر معطوف می کنند.

خط اول قطار شهری تبریز اوایل دهه ۱۳۸۰ شمسی همزمان با کلان شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز آغاز شد، اما به دلیل برخی کم توجهی ها از سوی سازمان های متولی در مرکز در تخصیص بودجه و تجهیزات و نیز سوء مدیریت های محلی، اتمام آن خیلی به طول انجامید.

اما در یک سال اخیر، اتمام ایستگاه های خط اول قطار شهری تبریز در اولویت برنامه های شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری قرار گرفت و آنان با پیگیری های مدوام در قالب بازدید های میدانی و برگزاری نشست های مورد نیاز، نسبت به تکمیل سه ایستگاه باقیمانده اهتمام ویژه ای کردند.

حال قرار است ایستگاه آخر باقیمانده خط اول قطار شهری تبریز که از قضا به نام نخستین تراموای اسبی راه اندازی شده در این مسیر، به نام «قونقا» نامیده شده است، تا پایان دهه بهمن امسال به بهره برداری برسد و شهروندان تبریزی برای نخستین بار در طول هر ۱۸ ایستگاه این خط در حد فاصل میدان لاله تا تفرجگاه ائل گولی، امکان استفاده از مترو را تجربه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا