اخبار

صدور بیش از ۳۰۰۰ تذکر ارشادی به اصناف در جنوب غرب تبریز

شهردار منطقه هفت تبریز از صدور بیش از سه هزار تذکر ارشادی به اصناف در جنوب غرب تبریز خبر داد.

به گزارش شهریار، محمدعلی سلیمی در تشریح اقدامات صورت گرفته طی یک ماه گذشته گفت: قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در شهرداری منطقه هفت نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت الزامات تعیین شده به صورت مستمر از سطح حوزه بازدید کرده و اصناف مختلف شناسایی و تذکرات ارشادی داده می شود.
وی در ادامه انجام سم پاشی، ضدعفونی، توزیع ماسک در میادین تره بار و خشک بار، کنترل و نظارت بر تردد در این میادین، تب سنجی، فعالیت مستمر اکیپ های صوتی در دو نوبت در طول روز را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در قالب قرارگاه ستاد پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرداری منطقه هفت انجام می شود.
سلیمی در این میان به صدور ۴۷۵ مورد اخطاریه به اصناف مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: تذکرات ارشادی طی یک ماه گذشته به اصناف متخلف سه هزار و ۳۵۰ مورد بوده است که در صورت عدم رعایت و ادامه تخلف اخطاریه صادر و پس از آن واحدهای متخلف پلمپ می شوند که در این میان ۹۵ مورد منجر به انجام پلمپ شده است.
وی انجام عملیات نظارت و کنترل اجرای پروتکل های بهداشتی را در دو بخش دانست و گفت: این عملیات در دو بخش انجام شده که بخش اول از بیستم تا سی ام آبان ماه عملیاتی شده و بخش دوم از اول آذرتا پانزدهم این ماه اجرایی شده است.
شهردار منطقه با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در میادین خشکبار و میوه تره بار به اقداماتی که در این راستا با نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در منطقه صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: استقرار اکیپ ویژه تب سنجی و غربالگری در ورودی میادین تره بار و خشکبار، ضدعفونی و شست شوی خودروها در ورودی میادین با دستگاه تمام اتوماتیک، تذکرهای ارشادی و لسانی از طریق بلندگو و خودروهای سیار، پخش هشدارهای بهداشتی ازبلندگوی مسجد میدان، از جمله اقداماتی است که به صورت مستمر انجام می شود.
وی همچنین یادآور شد: هفته بازار اندیشه و رواسان نیز در این راستا تعطیل شدند.
سلیمی در ادامه سخنان خود به حضور و همکاری بهداشت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، بسیج با قرارگاه ستاد عملیاتی شهرداری منطقه هفت اشاره کرد و اظهار داشت: این ستاد با ۱۵۰ نفر عضو در بخش های مختلف در سطح منطقه فعالیت دارد.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا