اخبار

صبر و تحمل مردم حدی دارد / مسئولین نسبت به وعده های خود عمل کنند

امام جمعه ورزقان ضمن گلايه از مسئولين شهرستان در خصوص سهل انگاري نسبت به مسقف سازی گلزار شهداي شهر ورزقان گفت: خانواده های معظم شهدا از این بی تفاوتی ناراحت هستند ، اگر دستگاه ها و نهادها اقدامی نکنند، مجبور خواهیم شد بیش از این ورود پیدا کنیم تا مشکلات مردم مظلوم منطقه حل گردد.

به گزارش باش خبر ، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا ، به قسمتی از وصیت نامه امام خمینی (ره) در رابطه با شهدا اشاره کرد و بیان داشت:

۲۲ اسفند ماه سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) انجام یافت که ایشان در وصیت نامه خود فرموده است؛ مقام شهادت، اوج بندگی و سیر و سلوک در‌‎ ‌‏عالم معناست و نهایت ایمان، همانا ایمان عاشقانه است ، شهادت ارثی است که از اولیا به‌‎ ‌‏ما می رسد.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: شهید خورشیدی است که بر انقلاب پرتو می افکند و شهادت چراغ هدایت‌‎ ‌‏ملت هاست. این ملت با عشق به شهادت پیش رفت و این نهضت را به پیروزی رساند، قلم و بیان اینجانب عاجز است از شکر گذاری و فداکاری مجاهدین.

حاج شیخ مهدی پورمحمد ضمن تشکر از  زحمات رئیس و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ، از عدم ساماندهی مزار شهدای شهر ورزقان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مزار مطهر شهدای ورزقان مظلوم واقع شده است ،

در هیچ جایی این طور نیست! در تمام مناطق مزار شهدا مسقف سازی شده است اما در ورزقان که یکی از ثروتمندترین شهرستان کشور است هیچ امکاناتی وجود ندارد! بیش از یک سال است وعده دادند قبور شهدا را سایبان کشی کنند اما متاسفانه تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

خطیب جمعه ورزقان تاکید کرد: مسأله شهید و ایثارگری کهنه شدنی نیست و باید جدی گرفته شود چرا که عزت، شرف و سربلندی را  این شهدا به ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه متاسفانه آلودگی های معادن برای مردم ورزقان است و سرمایه و ثروت آن برای شهرهای دیگر ، افزود: مردم ورزقان صبر و تحملی دارند ، اما این صبر و تحمل حدی دارد اگر دستگاه ها و نهادها اقدامی نکنند، مجبور خواهیم شد بیش از این ورود پیدا کنیم تا مشکلات مردم مظلوم منطقه حل گردد

لذا از مسئولین شهرستان می خواهیم این موضوع را(مسقف سازی مزار شهدا) به جد پیگیری کنند چرا که خانواده های معظم شهدا از این بی تفاوتی ناراحت هستند.

امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نشر فرهنگ تکریم و غبار روبی مساجد تاکید کرد و افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم لذا انتظار داریم با توجه به اهمیت اسلام بر پاکیزگی ظاهری و باطنی و تاکید بسیار در این زمینه ، مساجد در روستاهای هر دو بخش (مرکزی و خاروانا) اقدام شود.

وی در ادامه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد مسمومیت اخیر دانش آموزان پرداخت و گفت: دست های پشت پرده در کار است، این کار یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است. در بحران های مختلف که در کشور اتفاق افتاده است.

حاج آقا پورمحمد  به تاکید رهبر معظم انقلاب و دستور معظم له در رسیدگی به این جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در هیچ فتنه ای از فتنه های ۳۰ ساله نفرمودند جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض اما در این رابطه این دستور را دادند و فرمودند؛ مسئولان در پیگیری این مسئله  تلاششان را مضاعف کنند ، عاملان این جنایت باید شناسایی، دستگیر و به اشدت مجازات برسند، این مجازات باید بدون عفو و اغماض و عبرت آموز باشد لذا از نیروهای امنیتی و انتظامی کشور می خواهیم جنایت مسمومیت دانش آموزان را به جد پیگیری کنند.

وی ادامه داد: توجه حضرت آقا در مورد قضیه دانش آموزان نشان دلبستگی معظم له به جوانان کشور است، در خصوص جنایت علیه دانش آموزان کلماتی بیان کردند که در تاریخ به هیچ کسی و در هیچ مکانی استفاده نکردند.

امام جمعه ورزقان هدف از این اقدام دشمن را در سه مورد عنوان کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی تا حدی از انقلاب اسلامی عصبانی هستند که اولا معصوم ترین قشر جامعه یعنی دانش آموزان را مورد هدف قرار دادند.

وی هدف های بعدی از این اقدام  را  از بین بردن آرامش خانواده های ایرانی و امنیت جامعه دانست و گفت: منافقین و سلطنت طلبان در پشت پرده این اتفاقات قرار دارند، با این فتنه می خواهند امنیت جامعه و آرامش خانواده های ایرانی که سلول بنیادین جامعه است را مورد هدف قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا