اخبار

صبر نجیبانه مردم در مقابل کرونا، کم‌تدبیری و تحریم

امام جمعه تبریز گفت: مردم در سال ۹۹ در مقابل سه ضلعی کرونا، کم تدبیری و تحریم، نجیبانه صبر کردند و در این سال شاهد سوء مدیریت در دستگاه های اقتصادی مانند بازار بورس، طلا و ارز بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: امروز قبل از آمدن به مصلی، به محله حیدرآباد تبریز مراجعه کرده بودم که شاهد صف طولانی فروش مرغ بودم. وقتی از فروشنده و مردم علت این شلوغی را پرسیدم، گفتند که منتظر هستند نماینده سازمان تعزیرات در آن محل حاضر شود سپس توزیع مرغ را شروع کنند.

مسئولان مردم را بدبین نکنند

وی ادامه داد: از همه مسئولان می‌خواهم با این کارها مردم را بدبین نکنند و در کنار نظارت بر بازار، به مردم کمک کنند تا اذیت نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از زحمات سازمان آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی بابت زحماتی که در چهارشنبه سوری کشیدند، تشکر می‌کنم همچنین از مسئول بسیج رسانه بابت برگزاری جشنواره ابوذر قدردانی می‌کنم.

اهالی رسانه شبانه روزی تلاش می‌کنند

امام جمعه تبریز با قدردانی از زحمات اهالی رسانه تاکید کرد: این قشر زحمتکش شبانه روزی در حال تلاش هستند و نوید بخش امید و دادن روحیه به جامعه هستند.

وی ادامه داد: در آخرین روزهای سال قرار داریم و اگر حوادث این سال را تحلیل کنیم، خواهیم دید که سال ۹۹ با التهاب، غم و دلشوره ناشی از شیوع بیماری کرونا آغاز شد و تمام ابعاد زندگی انسان ها در جهان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کرونا، مهمان ناخوانده‌ی منحوسی بوده و هست، که سبک زندگی انسانها را دچار تغییرات زیادی کرد و باعث شد سال ۹۹ به عنوان سال کرونایی در تاریخ شناخته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی متذکر شد: کرونا در اقتصاد و معیشت، روابط اجتماعی و خانوادگی و همچنین در انجام مناسک مذهبی و عبادات جمعی تاثیر گذاشت و آنچه که به چشم آمد عدم برگزاری راهپیمایی اربعین و سایر راهپیمایی ها بود که راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز به صورت خودرویی برگزار شد.

رزمایش مواسات جلوه درخشان ملت ایران

وی رزمایش مواسات را جلوه‌ی درخشانی از ملت ایران برشمرد و افزود: رزمایش مواسات که تدبیر رهبر انقلاب بود، افق مهربانی و انسانیت را گشود در حالیکه در اردوگاه غرب شاهد صحنه های عجیبی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار رزمایش مواسات، باید از تلاش های بی نظیر کادر درمان و گروه های جهادی نیز تشکر کنیم که عظمت دو چندانی داشت.

وی در پایان گفت: مسئولین دولتی در خصوص خط آهن بستان آباد وعده داده بودند که تا پایان امسال افتتاح‌ خواهد شد که ما امیدواریم تا آخر این دولت این وعده تحقق یابد.

//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا