اخبار

شکار گاندوها تضمینی برای بقا/ طلسم خارج از خانه تراکتور می‌شکند؟

لیگ برتر فوتبال به روزهای پایانی خود نزدیک شده و هفته بیست‌وهفتم این مسابقات درحالی امروز (شنبه) برگزار خواهد شد که رقابت در صدر و انتهای جدول همچنان داغ است. در یکی از دیدارهای این هفته دو تیم ذوب‌آهن و تراکتور راس ساعت ۲۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

تراکتور با موتور گرم به نصف جهان رسید

موتور تراکتور با نیروی محرکه هوادارانش در بهترین زمان ممکن روشن شد و سرخ‌پوشان با ۷ امتیازی که در سه بازی آخرشان کسب کردند، توانستند تا حدود زیادی خود را از مهلکه سقوط دور کنند. اکنون شاگردان ارطغرل ساغلام با خیال راحت‌تر به مصاف ذوب‌آهن می‌روند و امیدوار به تداوم روند خوبشان هستند.

ذوبی‌ها در فکر بازگشت!

ذوب‌آهن، تیم میزبان این دیدار از جمله تیم‌های میانی جدول است که نه شانسی برای بالانشینی دارد و نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند. البته یاران مهدی تارتار در هفته‌های گذشته در حسرت برد بوده و در دیدار خانگی امروز اندیشه استفاده از امتیاز میزبانی برای بازگشت به مدار پیروزی را در سر می‌پرورانند.

استقبال با نتایج درخشان

تراکتور با کسب برتری خانگی ۳ بر ۲ مقابل هوادار در روزی که با درخشش ستاره خط حمله خود و با کامبک رویایی رقم زدند، به استقبال بازی امروز آمده‌اند. در سوی دیگر میدان ذوب‌آهن هم با تساوی یک بر یک مقابل میهمانش پرسپولیس و متوقف کردن مدافع قهرمانی که نتیجه درخشانی برای این تیم بود.

شکار گاندوها تضمینی برای بقا

در جدول لیگ برتر فوتبال، ذوب‌آهن با ۳۲ امتیاز در مکان نهم و تراکتور با ۲۴ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارند. گاندوهای اصفهانی به دنبال حفظ رتبه تک رقمی و ارتقای آن هستند و تیم محبوب دیار آذربایجان که در تلاش برای قطعی کردن ادامه حضورش در لیگ برتر است، در صورت تصاحب سه امتیاز این بازی و توقف دو تیم قعرنشین می‌تواند بقایش را مسجل کند.

خاطره بد ساغلام از فولادشهر

ارطغرل ساغلام، سرمربی ترکیه‌ای با یک خاطره بد پا به ورزشگاه فولادشهر می‌گذارد. ساغلام در دوره قبلی حضورش در تراکتور بدترین باخت خود با این تیم را در همین ورزشگاه مقابل ذوب‌آهن متحمل شد. جایی که سرخ‌پوشان در نخستین بازی سال ۱۳۹۷ با سه گل مقابل سبزپوشان نتیجه را واگذار کردند.

طلسم تراکتور در خارج از خانه

مشکل بزرگ تی‌تی‌ها در این فصل عملکرد ضعیف آن‌ها در بازی‌های بیرون از خانه است. تراکتور در لیگ بیست‌ویکم در شرایط میهمانی هنوز به پیروزی نرسیده و در ۱۳ دیداری که در زمین حریفانش به میدان رفته است، تنها ۶ امتیاز بدست آورده که بدترین کارنامه در بین تیم‌های لیگ بیست‌ویکم محسوب می‌شود.

دست بالای پرشورها در نبردهای تن به تن

تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن تاکنون ۲۷ بار در رقابت‌های لیگ برتر رودرروی هم قرار گرفته‌اند که در این دیدارها، ۱۱ بار تراکتوری‌ها برنده از زمین خارج شده‌اند، ۸ بار ذوبی‌ها و ۸ بازی نیز به تساوی انجامیده است. دیدار رفت در تبریز آخرین مصاف دو تیم بود که پرشورها در روزهای بد خود با یک گل تن به شکست دادند.

حالا باید منتظر ماند و دید که در بیست‌وهشتمین مصاف دو تیم در لیگ برتر چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد و آیا تراکتورِ ساغلام موفق به زدودن خاطره بد اصفهان، شکستن طلسم دیدارهای خارج از خانه و انتقام بازی رفت می‌شود یا خیر؟

//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا