اخبار

‍ شورای شهر متعلق به تفکر یا طایفه خاص نیست

مرتضی موحدنیا روز یکشنبه در جلسه آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای قره‌داغ در اهر اظهارکرد: شوراهای اسلامی شهر با سپری کردن شش دوره باید از آزمون و خطا بیرون آمده باشد و بتواند برای مردم و شهر نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ثبات در مدیریت مهم‌ترین اصل در موفقیت شوراهاست، اظهار کرد: نمی‌شود، هر سال یک شهردار انتخاب کرد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار ثبات مدیریتی، بایستی برنامه نیز ارائه دهیم، افزود: هیچ یک از شوراها و شهرداران آذربایجان‌شرقی نباید بدون برنامه باشند.

موحدنیا ادامه داد: ارائه خدمات شهری، آسفالت‌ریزی و پرداخت حقوق کارکنان از وظایف شهرداری‌هاست، اما باید پروژه‌های شاخصی هم اجرا شود تا مردم اثرات مثبت شهرداری را لمس کنند.

وی افزود: درآمد شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی صرفاً صرف هزینه‌های جاری می‌شود، سرانه درآمدی شهرداری‌های استان به‌طور متوسط ۲.۵ میلیون تومان است و در شهر اهر کمتر از ۵۰ درصد متوسط استانی است.

وی گفت: در شهری همچون اهر درآمد شهرداری حتی کفاف هزینه‌های جاری را هم نمی‌دهد و به تبع در مسائل مالی با مشکل مواجه می‌شود، از این رو لازمه‌ عبور از مشکلات مالی، ایجاد درآمد پایدار است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجانشرقی افزود: یکی از روش‌های کسب درآمد برای شهرداری‌ها، استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی در قالب سرمایه‌گذاری است، در این راستا شهریورماه همایش ملی سرمایه‌گذاری برای شهرهای آذربایجان‌شرقی در شهرک خاوران به میزبانی شهرداری تبریز و دبیری سازمان همیاری شهرداری‌ها برگزار می‌شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا