آموزشیاخبار

شهر بلژیکی زمین بازی کودکان را با بازی روبلکس بازطراحی می‌کند

شهر بلژیکی زمین بازی کودکان را با بازی روبلکس بازطراحی می‌کند

نگاه کودکان به دنیا و طبعاً موضوعات شهری متفاوت از نگاه بزرگسالان است، اما سیاست‌های برنامه‌ریزان شهری به ندرت این نگاه را در پروژه‌های شهری مختص کودکان لحاظ می‌کنند.

: با تمرکز بر دیدگاه‌های افراد #بزرگسال، خواسته ها و نیازهای های #کودکان اغلب بدون در نظر گرفتن نظرات آنها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. این در حالی است که در شهرهای مختلف #جهان، #مدیریت_شهری درصدد گوش دادن به حرف‌های کودکان و اعمال نظرات آنها در پروژه‌های شهری مانند زمین‌های بازی است. همچنین، شهر دوستدار کودک شهری است که در آن خواسته‌های کودکان در اولویت قرار می‌گیرند و حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه شهرها در نظر گرفته می‌شوند. رویکرد شهر دوستدار کودک به نحوی است که در آن، کودکان نقش موثری در رابطه با امور شهری خود دارند و ایده‌های آنها در تصمیمات شهری دخالت داده می‌شوند.

شهر روسلاره #بلژیک به کودکان این اجازه را می‌دهد تا در رابطه با سبک زمین بازی خودشان از طریق محیط دیجیتال تصمیم بگیرند. شهر روسلاره در شهرستان روسلاره در منطقه فلاندری در کشور بلژیک واقع شده است.

این شهر در بلژیک در نظر دارد دیجیتال‌سازی را با رویکرد دوستدار کودک در شهرسازی ادغام کند. شهر روسلاره می خواهد در منطقه پاستورسباس با استفاده ازیک فضای بازی مجازی در پلتفرم روبلکس یک زمین بازی را دوباره طراحی کند. این زمین بازی بعد از اتمام طراحی در دسترس کودکان خواهد بود. شهرداری رسلاره هم قرار است تا جایی که می‌تواند از پروژه روبلکس در بازطراحی سایر زمین‌های بازی استفاده کند و از این طریق به تحقق رویای کودکان در طراحی زمین‌های بازی به دلخواه خودشان کمک کنند.

افرادی که از زمین بازی استفاده می‌کنند در طراحی آن کمک خواهند کرد

یکی از بزرگترین نوآوریهای این پروژه این است که این شهر از فناوری دیجیتال درایجاد این زمین بازی بهره خواهد جست. به گفته مقامات شهری، این زمین بازی در منطقه پاستورسباس در سال 2024 نوسازی و باز طراحی خواهد شد. هرچند، مسئولین طراحی کامل و نهایی خود را برای این زمین بازی اعلام نکرده‌اند و منتظر ارائه طراحیهای کودکان هستند تا بر اساس خواسته آنها بازطراحی را شروع کنند، بطوریکه تمام خواسته‌های کودکان بدون محدودیت توسط شهرداری اجرا خواهند شد.

روبلکس یک پلتفرم معروف و محبوبی است که کاربران می‌توانند بازیهای مورد دلخواه خود را در آنجا ایجاد کنند وآنها را از کاتالوگ همواره درحال توسعه انتخاب کنند.

برای اینکه کودکان اداره و سازمانی برای طراحی فضاهای خود داشته باشند، مقامات شهری اعلام کرده‌اند که این تلاش و همت مضاعف کاملاً بجا است ودرجهت حمایت از ایده‌های کودکان در بازطراحی فضاهای مورد علاقه آنها است. این پروژه با حمایت دانشگاه علمی کاربردی هاوست در چارچوب پروژه‎های شبکه اتحادیه اروپا در حال توسعه است.

کودکان در داخل بازی باید با بودجه خیالی کار کنند و تجهیزات بازی مورد علاقه خود را  در فضای باز از منو انتخاب کنند و آنها را در هر جا که دوست دارند قرار دهند. گذشته از این، این کار به صورت تیمی و گروهی انجام می شود که در آن اعضا قادر خواهند بود در کنار یکدیگر از تخیل خود نیز استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا