اخبار

شهریار از دیدگاه کارشناسان ادبی

طبق برنامه اعلام شده از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی که متولی برگزاری این رویداد فرهنگی است امسال و با توجه به تقارن این روز ملی با اربعین حسینی، ابتدا برنامه های بزرگداشتی که جنبه علمی و اجتماعی دارند برگزار می شود و بر همین اساس، برگزاری سه نشست تخصصی ادبی با حضور اساتید دانشگاهی و کارشناسان این عرصه برنامه ریزی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تهیه ۷۰ برنامه برای بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و مقام استاد شهریار خبر داد و گفت: برنامه های شایسته ای برای این روز تدارک دیده شده است و برنامه نهایی و اصلی فردا دوشنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود اما قبل از آن، سه نشست تخصصی، گلباران مزار شهریار در مقبره الشعرا، برپایی نمایشگاه خوشنویسی از اشعار شهریار و نمایشگاه اسناد مرتبط با شهریار و همچنین انتشار کتاب ویژه این روز انجام می شود.

سیدقاسم ناظمی گفت: سال گذشته به رغم شیوع کرونا، سعی کردیم این روز را پررنگ تر و در شهرهای غیر از تبریز هم برگزار کنیم و از آثار این حرکت می توان به توجه ویژه رییس جمهور به مقبره الشعرا اشاره کرد.

وی افزود: بیشترین رویکرد ما در برگزاری این روز این است که ادبیات و شعر را که سرمایه های ملی و اجتماعی هستند در فضای عمومی و عامه مردم معرفی کنیم و در این راستا برنامه ریزی هایی انجام داده ایم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه چندین مهمان خارجی برای حضور در برنامه های بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و شهریار دعوت شده اند، گفت: این مهمان ها از کشور های افغانستان، پاکستان، بنگلادش، هند، ترکیه و جمهوری آذربایجان دعوت شده اند که در صورت برطرف شدن مشکل ایاب و ذهاب؛ در مراسم این روز حضور می یابند.

حسن گلی به برنامه گلباران مزار شعرا و استاد شهریار در مقبره الشعرا که سال گذشته مورد اقبال عمومی قرار گرفت اشاره کرد و افزود: امسال نیز این مراسم در ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه بین ساعات ۱۱ تا ۱۶ انجام می شود.

وی به تقارن این رویداد با اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: از این تقارن به عنوان یک فرصت برای معرفی شعرهای آیینی شهریار باید استفاده شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا