اخبار

شهروندان فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پارک‌ها تردد کنند

شهروندان فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پارک‌ها تردد کنندحبیب ملایی یگانه روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات این دستگاه غیردولتی در ایام کرونایی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونای استان، مسؤولیت کمیته تدفین اموات به این نهاد سپرده شده است که بر این اساس و همزمان با ابلاغ مصوبه ای مبنی بر انتقال مزارهای داخل شهر این مهم به محل جدید بهشت زهرا انتقال یافت.
وی اضافه کرد: بر این مبنا از زمان شیوع بیماری کرونا در این استان تدفین اموات به ویژه کرونایی‌ها در آرامستان جدید شهر مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغ شده انجام می گیرد و در بحث ضدعفونی کردن اماکن و وسایل نقلیه عمومی، مراکز عمومی از قبیل تجاری، ایستگاه‌های اتوبوس، سازمان میادین و مشاغل مزاحم شهری و ترمینال ها اقداماتی توسط شهرداری‌های مناطق به صورت پیوسته و گسترده انجام گرفته است.
این مسؤول ادامه داد: شهرداری از زمان شیوع بیماری کرونا، ضدعفونی کردن معابر را با شیوه خاصی انجام می‌داد که با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی این مهم به صورت هدف دار و مشخص ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر شهرداری برای ضدعفونی کردن بیش از ۵۶ نقطه تکلیف و مسؤولیت داشته بطوری که روزانه ۲ بار، در برخی موارد یکبار و حتی یک روز در میان به طور ستمر مکان‌های عمومی، پارک‌ها، ایستگاه‌های زباله، اتوبوس، ورودی و خروجی معابر و بیمارستان ها ضدعفونی می‌شود.
شهردار زنجان ادامه داد: در برخی موارد نیز درخواست هایی از سوی ارگان های مختلف از قبیل آموزش و پرورش برای ضد عفونی محل برگزاری امتحانات انجام گرفته که شهرداری در این خصوص همکاری های لازم را دارد و علاوه بر آن پمپ های بنزین بصورت روزانه نظارت و ضدعفونی می شوند.
وی اضافه کرد: شهرداری زنجان طی چهار ماهه گذشته و در بحث کمک به تجهیز نقاهتگاه‌ها، تهیه اقلام مورد نیاز و تامین مواد غذایی، اطلاع رسانی و آموزش های شهروندی برای حضور نیافتن در مراسم های تدفین و اجتماعات اقدام کرده و شهرداری با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا نسبت به تعطیلی فضاهای عموم از قبیل پارک ها نیز اقدام کرده است.
ملایی یگانه با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهر زنجان از شهروندان زنجانی خواست، از نشستن بر روی چمن پارک های سطح شهر با توجه به روند افزایشی دما خودداری کنند چرا که احتمال آلودگی و انتقال ویروس از سایرین وجود دارد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرداری زنجان کمک هایی برای واحدهای تجاری با مالکیت شهرداری داشته است بطوریکه تخفیفات ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی را طی ماه‌های اسفند و فروردین امسال اعمال کرده و علاوه بر آن با تقدیم لایحه ای به شورای اسلامی شهر زنجان در عوارض کسب مشاغل ۲ ماه اول امسال تخفیف داده شده است.
 شهر زنجان به عنوان مرکز استان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و چهار منطقه شهرداری دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا