اخبار

شهرستان اهر در وضعیت پایدار کرونایی قرار دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: وضعیت فعلی این شهرستان در خصوص بیماری کرونا به رنگ آبی و پایدار و آرام می‌باشد و این را مدیون ایثار و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان، پزشکان، پرستاران و نهادها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی هستیم.

محمد میرزاپور در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت شهرستان اهر اظهار کرد: زنگ خطر بیماری کرونا بیش از دو سال پیش در جهان و ایران به صدا درآمد و در آذربایجان شرقی نیز شهرستان اهر اولین شهرستانی بود که مورد کرونایی در آن مشاهده شد و شبانه روز با همدلی و کمک مردم، کادر درمان و مسئولان ادارات بدترین روزهای کرونایی را پشت سر گذاشتیم و با کمترین امکانات موجود از ماسک گرفته تا وسایل ضروری دیگر توانستیم با حمایت سپاه، حوزه‌های بین بخشی و غیره تهیه و توزیع شده و هم اکنون این بیماری را کنترل و در وضعیت آرام و پایدار قرار دادیم.

وی از حضور کادر درمان در منازل افراد کرونایی و مراقبت‌های ویژه از آنها در دوران کرونا نیز خبر داد و گفت: با وجود اینکه بیماری کرونا یک بیماری ناشناخته بود و برخی از افراد خانواده جرأت نزدیک شدن به بیماران خود را نداشتند کادر درمان و خصوصا پرستاران و پزشکان بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای بر بالین بیماران حاضر شده و به مداوا و رسیدگی از آنها می‌پرداختند.

میرزاپور گفت: در بحث کرونا و مقابله با این بیماری منحوس کلیه اقشار مردم، بسیج، سپاه، ادارات، نهادها، بخش خصوصی، پزشکان بخش خصوصی و… ضمن تهیه و توزیع اقلام و همچنین کمک های مالی و تجهیزاتی برای بیمارستان باقرالعلوم و شبکه‌های درمانی با ایثارو فداکاری خود در کنترل و مهار این بیماری گام‌های بزرگی برداشتند که جای تقدیر و تشکر را دارد.

وی، از برگزاری موفقیت آمیز و کسب رتبه برتر شهرستان در طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح استان نیز خبر داد و گفت: طرح ملی حاج قاسم سلیمانی که با کمک سپاه، بسیج و شبکه بهداشت و درمان انجام شد بیشترین موارد کنترل، غربالگری و رسیدگی به بیماران و خانواده آنها انجام شد.

میرزاپور در ادامه از حضور داوطلبانه طلاب حوزه علمیه در خصوص کفن و تدفین فوتی‌های کرونا بدون هیچ توقعی و تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به موقع و پوشش اخبار کرونا در شهرستان اهر نیز تقدیر و تشکر کرد.

وی، از واکسیناسیون ۸۸ تا ۱۰۰ درصدی افراد هدف در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با وجود واکسیناسیون شاهد کاهش بیماری و فوتی کرونا در این شهرستان هستیم و امیدواریم این روند تا ریشه کنی کامل بیماری ادامه پیدا کند.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا