اخبار

شهردار مراغه تا پایان شهریورماه معرفی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: جلسات انتخاب شهردار و بررسی برنامه‌های آنان در شورای اسلامی شهر همچنان ادامه دارد و شهردار از بین گزینه‌های نهایی تا پایان شهریورماه معرفی شود.

رضا عسکری روز پنجشنبه در نشست اصحاب رسانه به آخرین تحولات و اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون برنامه‌های ۱۲ نفر جهت تصدی پست شهرداری مراغه در شورا بررسی و از بین آنان چهار نفر به عنوان گزینه نهایی انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این چهار گزینه عضو فعلی شورای شهر مراغه است، بیان کرد: جمال بابایی و عباس هاشمی، علیرضا عبدی و بهمن محمودی گزینه‌های نهایی هستند.

وی افزود: اعضای شورا از ساعت ۱۹ تا ۲۳ عصر روز گذشته به مدت چهار ساعت جلسه‌ای برای معرفی گزینه نهایی شهرداری این شهر را برگزار کردند که در نهایت به نتیجه نرسیدند.

وی تشریح کرد: از بین این افراد هیچیک حدنصاب و اکثریت آرای شورای اسلامی شهر مراغه را کسب نکردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه با تاکید بر اینکه بهترین گزینه را برای تصدی شهرداری این شهر انتخاب خواهیم کرد، گفت: هرکدام از اعضای شورای اسلامی شهر در صورت نرسیدن به توافق بر روی گزینه‌های نهایی، گزینه خود را معرفی خواهند کرد.

عسکری بیان کرد: داشتن سابقه مدیریت اجرایی، تخصص، اشرافیت بر امور شهرداری، آشنایی با ظرفیت‌های شهری و ارتباط با نهادهای بالادستی از مهمترین شاخص‌های انتخاب شهردار است.

وی اضافه کرد: ارائه برنامه‌های جامع در تمامی حوزه‌ها از دیگر ملاک‌های انتخاب شهردار برای شهر فرهنگی، تاریخی مراغه است.

وی طولانی بودن پروسه انتخاب شهردار را نشان از حساسیت اعضای شورای اسلامی شهر مراغه نسبت به این موضوع دانست و بیان کرد: اعضای دوره ششم شورای اسلامی مراغه به دنبال بده بستان نیستند و جو منفی ایجاد شده در فضای مجازی به هیچ عنوان در رای و انتخاب اعضا تاثیر نخواهد داشت.

وی «شهرام مروتی» شهردار سابق را یکی از گزینه‌های شهرداری مراغه عنوان کرد و ادامه داد: با وجود اینکه وی از گزینه‌های نهایی شهرداری نیست اما همچنان می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح باشد به طوری که برای بررسی برنامه‌های شهردار مراغه بیش از دیگر گزینه‌ها از سوی اعضای شورا وقت گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: در روی حق و حقوق مردم تحت هیچ شرایطی اغماض نخواهیم کرد و مطمئن باشید در هر تصمیم شورا، منفعت عمومی شهر در نظر گرفته می‌شود و تا زمانی که منفعت مردم تامین نشود، شهردار انتخاب نخواهد شد.

وی با قدردانی از فعالیت‌های سرپرست فعلی شهرداری مراغه اضافه کرد: «تورج درگاهی» به صورت شبانه‌روزی در تلاش است و تداوم پروژه‌های مجموعه مدیریت شهری با جدیت از سوی وی پیگیری می‌شود.

وی همچنین رسانه‌ها را همراه و همکار مجموعه مدیریت شهری عنوان و بیان کرد: بدون حضور رسانه هیچ حرکتی در شهر نخواهیم داشت و رسانه‌های شهرستان به عنوان بازوان توانمند شهرداری و شورای اسلامی شهر عمل خواهند کرد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا پس از آغاز فعالت رسمی ششمین دوره اعضای شورای اسلامی شهر مراغه «تورج درگاهی» در ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ با پنج رای موافق و ۲ رای مخالف اعضا در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد و همچنان در این مسئولیت فعالیت می‌کند.

شهرداری مراغه با درجه ۹ دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه بوده و در سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس شده است.

مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا