اخبارتبریز-1

شهادت، شریف ترین و زیباترین نوع مردن است

شهردار تبریز گفت: شهادت به معنی فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و روح کائنات و درواقع شریف‌ترین و زیباترین نوع مردن، شهادت است.

عباس رنجبر روز چهارشنبه، ۱۵ دی ماه، در مراسم اولین یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی که با حضور مسئولین استانی، فرماندهان نظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار شد، اظهار کرد: این یادواره در راستای عرض ارادت ما محضر شهدای گرانقدر است چرا که هر آن چه امروز اعم از آرامش، امنیت، اقتدار و سربلندی داریم، از شهدا است.

شهردار تبریز گفت: حضرت علی (ع) فرموده اند که جنگ بین حق و باطل ازلی و ابدی است و شهادت دارای دو شاخصه مهم استقبال آگاهانه از خطر و مردن در راه خدا است و اگر هر مرگی که این دو شاخصه را داشته باشد، همان شهادت است و این شاخصه‌ها ارزش شهدا را ارتقاء داده و تا نزدیک‌ترین محل به خدای لایتناهی پیش‌ می‌برد.

وی تاکید کرد: مسئولیت ما در قبال شهدا بسیار سخت است و همانگونه که شهید قاسم سلیمانی هم گفته بود که «شهید باید در زنده بودن به جایگاه شهادت برسد»، اگر رفتار ما مانند شهدا نباشد محال است به درجه‌ی شهادت برسیم.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، در پایان این مراسم خانواده‌های شهدای مرزبانی استان از سوی سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و سایر مسئولین استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین حضور پیکر یکی از سه شهید گمنامی که روز گذشته وارد استان شده بودند و دل‌نوشته خوانی دختر جانباز شهید مدافع حرم صمد فاتح نژاد به مناسبت فرارسیدن روز اربعین این شهید، از دیگر برنامه‌های این مراسم یادواره بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا