اخبار

شرکت بیون‌تک: واکسن ما علیه ویروس جهش‌یافته هم موثر است

شرکت بیون‌تک که با همکاری شرکت فایزر واکسن کرونا را تولید می‌کند آن را برای مقابله با ویروس جهش‌یافته هم موثر می‌داند. مشاهده گونه جهش‌یافته کرونا در بریتانیا بحث کارآمدی واکسن‌های تولید شده را پیش کشیده است.

آژانس دارویی اروپا روز گذشته (دوشنبه اول دی/ ۲۱ دسامبر) مجوز استفاده از واکسن کرونای دو شرکت آلمانی و آمریکایی بیون‌تک و فایزر را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر کرد.

در روزهای اخیر خبر مشاهده گونه جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا در بریتانیا، که قبلا در مناطق دیگر نیز سابقه داشته، این پرسش را مطرح کرده که واکسن‌های تولید شده تا چه میزان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و مقابله با گونه‌های جدید ویروس موثر هستند.

اوگور شاهین، از بنیانگذاران شرکت بیون‌تک، که دفتر مرکزی آن در شهر ماینس قرار دارد، ابراز اطمینان می‌کند که محصول مشترک این شرکت و شرکت فایزر برای مقابله با گونه‌های جهش‌یافته کرونا هم کارآمد هستند.

این پزشک و پژوهشگر ترک‌تبار آلمانی سال ۲۰۰۸ همراه با همسر و همکار خود اوزلام توریجی، شرکت بیون‌تک را پایه‌گذاری کردند و واکسنی که در پژوهش و تولید آن مشارکت دارند نخستین واکسن کروناست که در ایالات متحده و اتحادیه اروپا مجوز دریافت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا