اخبار

سیل ۱۷.۵ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی عجب‌شیر خسارت زد

سیل ۱۷.۵ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی عجب‌شیر خسارت زدعادل اصغرپور روز دوشنبه دربازدید از مناطق آسیب دیده از سیل در گفت و گو با ایرنا افزود: سیل به  هفت روستای عجب شیر شامل یایچی، قوزلجه، هرگلان، آلمالو، چهار برود، حوری و چنار خساراتی وارد کرده است.
وی گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل نیروهای هلال احمر و اورژانس و دستگاه های خدمات رسان  در منطقه مستقر شدند و کارها به نحوی پیش رفت که با وجود اطلاع این حادثه در ساعت اولیه، تمامی مسیرهای دسترسی بازگشایی و تاسیسات آسیب دیده سیل زده رفع شدند.
وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای موجود در حریم و بستر رودخانه ها موجب ورود آب به روستای قزلوجه و افزایش خسارت ها در این منطقه شده است، گفت: در سیل اخیر بیش از ۴۵ خانه در این منطقه تخریب و ۶۵ خانه نیز خسارت دیدند و ۳ پل نیز تخریب شده است.
اصغرپور با بیان اینکه سیل همچنین موجب تخریب معابر روستاهای هرگلان و یایچی شده، گفت: این سیل به تاسیسات آبرسانی، گاز و راه های روستایی  خسارت وارد کرد که با تلاش دستگاه های خدمات رسان مشکل قطعی نداریم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه این سیل تلفات جانی نداشته اظهار داشت: سد قلعه چای واقع بر روی رودخانه ای به همین نام نیز آسیب ندیده و اخبار منتشر شده در این باره شایعه و کذب است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در بازدید از این مناطق اظهار کرد: سیل روز بیست و یکم تیر ماه خساراتی را در پنج شهرستان چاراویماق، مراغه، عجب شیر، مرند و شبستر به بار آورده است که عمده خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعی، باغ‌ها، مسکونی، زیر بنایی، راه‌های روستایی، معابر، امکان دامی، اسباب زندگی و تاسیسات آب شرب است.
محمد باقر هنربرافزود: سیل روز گذشته نیز در روستای چهاربرود و قوزلوجه شهرستان عجب شیر هم خساراتی بار آورده که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته، اما خسارات‌ زیادی را به معابر داخل روستا ها و پل بین مزارع در رودخانه قلعه چایمزارع، باغات و بخش کشاورزی وارد کرده است.
وی بیان کرد: تخریب راه روستایی، تلف شدن دام‌ها و خسارت به ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تخریب پل بر اثر این سیل از سوی فرمانداران گزارش شده است.
هنربر با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: میزان خسارت‌ ناشی از سیل توسط فرمانداران در حالی ارزیابی بوده و بازگشایی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و معابر نیز در حال انجام است، آب منازل تخلیه شده و اقدامات لازم توسط فرمانداران و شهرداران انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا