اخبار

سیزدهمین جشنواره «جوان‌سرباز» برگزار می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر «سعید شعبانیان» معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) جوان سرباز  گفت: حضرت علی (ع) سربازی را هنری بزرگ و گذشتی بی پایان می دانند و بر همین اساس ارزش سر بازی در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بسیار بالاست. 

وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که یکی از بزرگترین پیشوایان دین ما حضرت  علی (ع) خود را سرباز دین می دانند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر اهمیت جایگاه سربازی و سرباز تاکید دارند. 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری ۱۲ جشنواره جوان سرباز  گفت: سیزدهمین جشنواره ، سومین جشنواره ای است که در وزارت دفاع برگزار می شود و بقیه این جشنواره ها در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار شده است. 

شعبانیان خاطر نشان کرد: برای اجرا فرامین رهبری در خصوص اهمیت سربازان و تاکید بر ارتقاء وضعیت و جایگاه آنها جلسات متعددی با حضور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده است.

وی افزود: یک شنبه ۱۷ اسفند ماه سیزدهمین جشنواره جوان سرباز با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرکز همایش های شهرک امام خمینی (ره) برگزار می شود. 

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با تاکید بر اینکه  محیط پادگان ها و مراکز آموزشی نیروی های مسلح از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار خوبی است  گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز هیچ سربازی در وزارت دفاع کرونا نگرفته است.

امیر شعبانیان با اشاره به محورهای جشنواره جوان سرباز گفت: سرباز، دفاع ، امنیت، اقتدار ملی، وظیفه شناسی، نظم ،دین داری، سازندگی و تفکر بسیج از جمله محور های این جشنواره است. 

وی خاطر نشان کرد:  در این جشنواره از یک سری سلاح ها و دستآوردهای جدید نظامی در حوزه رزم زمینی با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی می شود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: افزایش سه برابری حقوق سربازان، غنی سازی اوقات فراغت و استفاده از تخصص سربازان  از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقاء کیفیت دوران سربازی است که در سالهای اخیر انجام شده است. 

وی گفت: عزم ما پرداخت حقوق مصوب شده سربازان در مجلس برابر قانون است. همچنین بنا بر تدابیر وزیر دفاع به سربازان شاغل در این وزارت خانه عیدی دریافت می کنند و به سربازان متاهل هم بسته ها های کمک معیشتی تعلق می‌گیرد.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا